Gizli Ve Verimli

Isırmanın düzeltilmesi, kusurun kendisinden daha fazla psikolojik rahatsızlığa neden olursa, çoğu insan tedaviyi reddeder. Bu, fiyatı sıradan vestibüler parantezlerden belirgin şekilde daha yüksek olan görünmez lingual parantezler ortaya çıkmadan önce braket sistemlerinde olan şeydir , ancak hastalar arasındaki talep de daha yüksektir. Lingual ortodonti diş telleri içeriden dişlere yerleştirilir, bu nedenle başkaları için tamamen görünmezdir.

Lingual diş telleri – nedir ve ne zaman kullanılabilirler?

Tedavi sonucuna ek olarak, oklüzyon düzeltmesi sırasında bir gülümsemenin estetiği son derece önemli olan hastalar için lingual parantezler ideal bir seçenektir. Bu tür bir sistem, bağlanma yöntemindeki temelde diğerlerinden farklıdır. Buradan isimleri geliyor – Latince’den “lingua” “dil” olarak çevriliyor. Tekniğin özü, doğrudan dişin içine bir lingual braket sistemi kurmaktır. Yani, tasarım dile temas eder. Böylece, önemli bir estetik ve psikolojik faktör olan diğerleri için sistemin tamamen görünmezliği sağlanır. Bu bariz avantajlara ek olarak, bu teknik diğer modern parantezlerin etkisiz olduğu durumlarda etkilidir (“derin” bir ısırmanın düzeltilmesi).

Lingual sistemlerin cihazı ve çalışma prensibi vestibüler sistemlerle aynıdır.
Bu, yüksek bir “bellek etkisi” olan özel bir alaşımdan yapılmış metal bir arktır. Başlangıçta, gerekli şekli verir ve ayrı ayrı yapılmış tokalara (parantez) sabitlerler. Bunlar da doğrudan dişlere tutturulur. Ark, dişlerini kademeli olarak istenen konuma kaydırarak orijinal şeklini almaya çalışacaktır.

Hasta, lingual sistemin düzeltme süresinin, normal vestibüler sistemi kullanmasından ortalama 4-6 ay daha uzun olacağını hatırlamalıdır.

Lingual ortodonti diş telleri ile tedavi, hastanın TMJ disfonksiyonu, ciddi periodontal hastalığı olduğu durumlarda kontrendikedir. Diş kronlarının anatomik özellikleri nedeniyle kilitlerin güvenilir bir şekilde sabitlenmesi için yeterli yükseklikte olmadığı durumlarda bile sistemi kurmak imkansızdır.

Lingual parantezlerin montajı nasıl yapılır?

Bir lingual braket sistemi birkaç aşamada kurulur:

Teşhis aşaması. Kusurun tipini ve şiddetini belirlemek, optimal tedavi planını hazırlamak için teşhis prosedürleri: x-ışını teşhisi, ortopantomogram, bilgisayarlı tomografi.

Hazırlık aşaması. Ağız boşluğunun rekonstrüksiyonu: diş etleri ve dişlerin tedavisi, hijyenik temizlik, bireysel bir sistemin üretimi için çenelerden dökmelerin çıkarılması.

Kurulum aşaması. Diş hekimi diş yüzeylerini dişleri güçlendiren ve yapının fiksasyonunu geliştiren özel bir bileşim ile tedavi eder. Sonra parantez kilitlerini her dişe ayrı ayrı sabitler ve onları ortodontik bir kemerle birleştirir. Tüm prosedür yaklaşık 2 saat sürer.

Gelecekte, hastanın sistemi yaklaşık 4-8 ​​haftada bir (inşaat türüne bağlı olarak) düzeltmek için ortodontistini ziyaret etmesi gerekecektir. Tedavi süresi bir buçuk ila iki buçuk yıl arasında olacaktır.

Tüm hastalar, alt çenedeki iç parantezleri uygun bulmazlar, çünkü ilk başta dile müdahale ederler, ancak yine de çoğu insan, tedavinin yüksek estetiği nedeniyle rahatsızlığa dayanmaya hazırdır.

İlk Yorumu Siz Yapın