Gülüş Estetiği Nedir?

Bir bakıma düşünürsek gülüşümüz bizim her şeyimizdir. Bizim ruh halimizi karşı tarafa ileten ve ruh halimizi etki eden çok önemli bir unsurdur. Neden güzel gülüşlerimiz olmasın ki? Diye sorulan bir sorudan sonra başlayan güzel gülüşler için gülüş estetik çalışmaları tüm dünyaca kullanılan meşhur tedavilerdendir.

Gülüş estetiği, gülme eylemi sırasında ön plana çıkan dişlerin doğuştan ya da sonradan oluşan kusurlarına düzelten ve iyileştiren bir estetik işlemidir.

Gülüş Estetiği Neden Yapılmalıdır?

Gülüş estetiği ihtiyacı bireylerin doğuştan gelen kusurları olduğu gibi kendi dikkatsizliklerinden de olabilmektedir. Sert kabuklu besinlerin dikkatsiz tüketimi, sıcak ve soğuk dinlemeden yemek yeme alışkanlığı, sigara, kahve gibi leke yapıcı ürünlerden doğan diş lekelenmeleri, doğuştan gelen ya da sonradan oluşan diş çarpıklığı ve aralıklı yapıları gibi nedenlerden gülüş estetiğine ihtiyaç duymaktayız.

Gülüş Estetiği Tedavisinde Nelere Dikkat Edilir?

Gülüş estetiği tedavisinde ilk olarak hastanın tedirginlikleri var ise onun rahatlaması sağlanmalıdır. Hastanın istek ve görüşleri dikkate alınmalıdır. Hastanın yaşı da öğrenildikten sonra ona göre tedavi planı yapılmaktadır.

• Tedavi sırasında dudak yapısı, diş boyutları, diş eti durumu, dudak ve diş uyuma dikkat edilmesi gereken noktalardandır.
  • Gülüş sırasında görülen dişlerin miktarı
  • Diş etinin gülüş sırasında görünüp görünmediği
  • Diş dizilişi ve bu dişlerin aralarında açıklık var mı diye kontrol edilmesi
  • Diş aksı
  • Alt dudak yapısı

Gülüş Estetiğinin İçerdiği Diş Eti Tedavileri Nelerdir?

Implant:  Yapay diş kökleri olarak adlandırılan implant çene kemiğine yerleştirilir. Amacı diş protezlerini taşımasıdır.

Pembe Estetik: Pembe estetik diş etine yapılan uygulamaları içerir. Gülerken dışarı sarkan diş etleri için yapılan tedavide diş etleri 4mm’ye kadar yukarı çekilebilir.

Diş Beyazlatma: Belli başlı durumlardan oluşan dişlerdeki lekelenmeler için yapılan tedavide dişlerin renginin açılması sağlanır.

Ortodontik Tedavi: Doğuştan ve ya sonradan oluşan dişlerdeki çarpıklık ya da dişin aralıklı yapısı için oluşturulmuş tedavi yöntemdir.

Gülüş Estetiği Tedavi Süreci Ne Kadar Sürmektedir?

Gülüş estetiği için birçok etken ve tedavi planlaması vardır. Bu yüzden tek bir konuya hitap etmemesi hastanın istek ve ihtiyaçlarına göre tedavi süresi belirlenmektedir. Bu konu hakkında hekiminiz ile konuşmalısınız.

Daha detaylı bilgi almak ve sorularınızı sormak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.