Lingual Diş Teli

Lingual ortodonti nin bir diğer önemli yönü, daha az invaziv bir çözüme başvurmak suretiyle, diğer şeylerin yanı sıra, yutma, diş yanlış hizalama ve maloklüzyon sorunlarını çözmenin mümkün olacağı gerçeğidir. Bu nedenle, tesadüfen değil, bu nedenlerle de popüler hale gelen tesadüfen değil, özellikle gizli olabilen bir tedavidir.

Aslında, bir yandan bunun, diş anomalilerinin düzeltilmesinin kolay olduğu invazif olmayan bir tedavi olduğunu vurgulamak gerekirse, diğer yandan estetik duyarlılığa rahatlık ve yeterli dikkat gösterdiğini vurgulamak da aynı derecede önemlidir. Sağduyulu, rahat, pratikte görünmez ortodonti ile, hasta gülümserken bile rahatsız hissetmez.

Lingual ortodontinin avantajları

Lingual ortodonti, görünmez olmanın yanı sıra başka avantajlara da sahiptir. Her şeyden önce, bir ek traksiyondan sonra rotasyonları düzeltmek, diş yüksekliğini değiştirmek veya boşlukları kapatmak gibi karmaşık hareketler yapmanız gerektiğinde şeffaf maskelerden çok daha verimlidir. Ayrıca, ağız hijyeni mükemmel değilse ve renk bozulması nedeniyle lekeler ortaya çıkarsa, bunlar görünmeyen dişlerin içinde bulunur.

Lingual ortodonti, bazı dezavantajlara sahiptir. Tahmin edebileceğiniz gibi, dişlerin içinde lingual bir cihaza sahip olmak zorluk yaratabilir. Diline dokunmasına alışmak birkaç hafta alır. Başlangıçta trombositler ve teller hafifçe sinirlenir ve konuşma tarzımızı etkiler. Dil aygıtının temizlenmesi de daha zordur, aslında, periodontal problemleriniz varsa, bu durumu daha da kötüleştirebilir. Dahası, kısa kronlu insanlar trombositleri düzeltmek için yeterli iç alana sahip değillerdir. Diş hekimi, dil ortodontisinin sizin için en uygun olup olmadığını değerlendirecektir.

Daha karmaşık ayarlamalar, daha uzun tedavi süreleri ve malzemeler için yüksek maliyetler, lingual cihazı geleneksel hastalar için hastalara göre daha pahalı hale getirir.

Tedavinin süresi ve etkinliği

Her terapi farklı unsurlara dayanır: vakanın karmaşıklığı, hastanın ihtiyaçları, dişlerin sağlığı. Bir tedavinin genel süresi konusunda kesin bir şekilde kesin olmak mümkün değildir. Diyelim ki ortalama süre bir ila iki yıl arasında olabilir, stüdyo kontrolleri her iki ayda bir yapılabilir.  Bazen, tüm kemerin değil sadece kesici diş grubunun hizalanmasının gerçekleştirilmesi de mümkündür.