Lingual Ortodonti Görünmez Diş Teli

Lingual ortodonti diş telleri, dişlerin iç kısmına takılan sistem bozukluklarını düzeltmek için tasarlanmış ortodontik aparatlardır.

Lingual diş teli kullanan tedavi süreci birkaç aşamaya ayrılabilir:

• Kurulumdan önce: diş hekimini ziyaret etmek, çürük ve diğer hastalıkların tedavisi, profesyonel fırçalama, hazırlık aşaması (izlenim yapma, vb.), Bireysel bir tedavi planı hazırlanması gerekmektedir.
  • Diş teli kurma işlemini. Yalnızca uzman ortodontist braket sistemini takıp çıkarabilir.
  • Dirsek sistemini kullanarak doğrudan arıtma işlemi. Bu süre zarfında ortodontistin tavsiyelerine uymalı ve belirlenen takvime göre onu ziyaret etmelisiniz. Kurulumdan sonra ilk kez ağrılı hisler olabileceği gibi, Lingual ortodonti parantezlere alışma işleminin vestibülerlerden (dişlerin dışına takılmış olanlardan) biraz daha uzun olması gerektiği için hazırlanmalıdır.
  • Braket sistemini çıkarma.
  • Çıkardıktan sonra. Kural olarak, braket sistemini çıkardıktan sonra, tutucuların takılması gerekebilir (tedavi sırasında elde edilen sonucu birleştirmek için).

Lingual parantez kullanarak tedavi süresi bireyseldir. Bu, ortodontistin tavsiyelerini ne kadar titizlikle izleyeceği konusuna, diş yaşı patolojisinin derecesine bağlıdır. Ortalama olarak, yetişkinler 2-2.5 yıllık lingual diş telleri ve çocuklar – 1.5 yıl.

Lingual Diş Telinin Artıları

Lingual ortodonti diş telleri iç diş telleridir (dişlerin içlerine ekli), bu nedenle başkalarına görünmezler ve hastanın psikolojik rahatsızlığı olmaz.

Alerji riski azalır – dilli destekler hipoalerjenik malzemelerden yapılır. Alerji riskini tamamen ortadan kaldırmak için, ortodontist size diş tellerinin yapılacağı malzemeleri verecektir.

Dişçilikteki kozmetik veya fonksiyonel bozuklukların düzeltilmesinde yüksek verim olan tedavi sistemlerinden bir tanesidir Lingual ortodonti.

Lingual Diş Telinin Eksileri

1. Daha uzun bir tedavi süresi ve desteklere alışma süresi (vestibüler desteklerle karşılaştırıldığında).
  2. Yüksek maliyet. (vestibüler diş telleriyle karşılaştırıldığında)
  3. Lingual parantezleri taktıktan sonra ilk kez, diksiyonla ilgili problemler olabilir.

Lingual ortodonti alanında tedavi sistemlerinden yararlanmak istiyorsanız hemen alanında uzman bir doktor bulmanız gerekmektedir.  Alanında uzman olmayan doktorlar tarafından tedavi olduğunuz da bu durum sizler için daha kötü olacaktır. Lingual ortodonti alanında uzman olan Cem Caniklioğlu ile tedavi olabilir ve iyi bir sonuç alabilirsiniz.