YETİŞKENLERDE ORTODONTİ TEDAVİSİ KULLANIMI

yetişkinlerde ortodonti

Yetişkinlerde ortodontik tedavi, dişlerin görünümünü iyileştirmek için dişleri düzleştirme veya hareket ettirmenin bir tedavi yoludur. Diş basıncını tüm dişlerinize yayarak dişlerinizin, diş etlerinizin ve çene kaslarınızın sağlığına uzun dönemde dikkat etmenize yardımcı olabilir.

Birçok insan kalabalık veya çarpık dişlere sahiptir. Yetişkinlerde ortodonti tedavisi dişlerinizi düzeltir veya daha iyi bir pozisyona getirir. Bu, görünüşlerini ve dişlerin ısırma basınçlarını düzeltirken, aynı zamanda temizlemelerini kolaylaştırmaktadır.

Bazı insanlar çirkin görünen üst ön dişlere sahiptir. Bu ‘belirgin’ dişlerin zarar görme durumu daha yüksek seviyededir, ancak ortodonti tedavi sayesinde onları tekrar sıraya sokabiliriz. Veya üst ve alt çenelerin yerleşme  şekli dişlerin dikkatsiz görünmesine ve yanlış bir biçime neden olabilir. Yetişkinlerde ortodontik tedavi bu iki sorunu da düzeltebilir.

Dişler doğru şekilde uyuşmadığında, çenenin kaslarına baskı yaparak çene ve eklem ağrılarına ve bunun yanında ara sıra baş ağrılarına neden olabilir. Ortodontik tedavi daha düzenli bir şekilde size yardımcı olarak gerginliği azaltmanıza yardımcı olabilir.

Hangi yaşta ortodontik tedavi uygulamalıyım?

En iyi zaman genellikle çocukluk dönemindedir, ancak yetişkinlerde ortodontik tedaviye tabi tutulmaktadır.Ancak bunun yanı sıra. Yaş, bu durumda aslında çok fazla önemli değildir. Çocuklarda bile tedaviye başlamak için yeterli diş sayısı beklenmektedir. Çocuklarda tedaviye başlamadan önce yeterli dişin gelmesini beklemek bazen gerekmektedir.

Ortodonti kim yapar?

Diş hekiminiz ortodontik tedavi uygulayabilir. Veya sizi fazladan niteliklere sahip bir uzmana gönderebilirler.

Ne kadar başarılı olacak?

Başarı hem ortodontistin becerilerine, hem de hastaya ve yardımına bağlıdır. Ortodontist tarafından verilen uyarıları kesinlikle dikkate almalı ve onlara uymanız ve onlarla olan randevularınıza gitmeniz çok önemlidir.Tedavinin başarısı ayrıca hastanın bağlılığına da bağlıdır.

Ortodonti dişlerime zarar verebilir mi?

Tedavi sırasında dişlerinize düzgün bir  şekilde bakmaz iseniz dişleriniz zarar görecektir.  Kötü  temizlik ve bunun yanında   şekerli yiyecek ve içecek dişlerinizde kalıcı hasara neden olabilmektedir. Tedaviyi alanında uzman doktorlar tarafından yaptırmanız gerektiğinizi asla unutmayınız eğer alanında uzman kişiler tarafından yapılmaz ise sağlığınız açısından kötü sonuçlar doğabilir.

Kaynak : https://www.cemcaniklioglu.com.tr/lingual-ortodonti.html