Dişler üzerine yapıştırılan tel ve braketlerin kırılmadan yerlerinde kalabilmeleri tdavinin başarısı açısından çok önemlidir!

Lingual Ortodonti tedavisinde hastalar tarafından tüketilen sert yiyecekler ağız içerisine yapıştırılmış olan raketlerin kopmasına sebep olabilirler. Yapışkan yiyecekler, sert şekerler, buz kuruyemiş gibi yiyecekler Lingual Teknik ile tedavi sırasında olabildiğince az tüketilmelidirler. Elma, ayva ve havuç gibi sert meyve ve sebzelerin ısırılarak değil bıçak ile küçük parçalara bölündükten sonra yenilmesi gerekmektedir. Benzer şekilde zeytin, erik ve kiraz gibi çekirdekli yiyecekler çekirdekleri çıkartılarak tüketilmelidir. Lingual Tedavi başında ağız içerisindeki tellerde kırılmalara ve diş çürüklerine sebep olabileceğinden şekerli yiyecekler olabildiğince az tüketilmeli, sakız çiğnemekten kaçınılmalıdır. Ancak tedavinin ilerleyen safhalarında ağız içerisinde kalın teller kullanılmaya başlandığında şekersiz ve küçük miktarda sakız çiğnenebilir.

Lingual Ortodonti gören hastaların ağız içerisine yapıştırılmış olan ortodontik aygıtlar ile hiçbir şekilde oynamaması gerekmektedir.

Tellerin veya braketlerin kırılması veya gevşemesi söz konusu ise panik yapmayınız!

Lingual Tedavi sırasında ağız içerisinde batan teller küt uçlu bir alet ile (örneğin kaşığın tersi, silgili bir kalemin arkası) ark telinin arkasına itilebilir veya bir kesici alet yardımıyla (örneğin tırnak makası) kesilebilir. Bu işlemi yaptıktan sonra en kısa zamanda tedavinizi yapan Lingual Ortodontist i bilgilendirmeli ve acil randevu talebinde bulunmalısınız.

Lingual Ortodonti gören hastalar ağız içerisinde kopan parçaları mutlaka saklamalı ve randevularına giderken yanlarında götürmelidir.

Ağız içerisinde meydana gelen batma ve tahrişler için ortodontik mum ve jelleri kullanınız!

Lingual Tedavi sırasında ortodontistiniz tarafından verilen mumlar ağız içerisinde batan yerlerin üzerine yapıştırılmak suretiyle kullanılabilirler. Tahriş olan bölgelerde ise ortodontik jeller kullanılabilir. Şayet hastaların ortodontik mumları bitmiş ve bunları temin edemeyecek durumda iseler mum yerine ıslak pamuk veya bir parça sakız da kullanılabilir.

Kullandığınız mum ve jelleri dışarıdan satın almanız mümkün değildir. Mum ve jeller bittikçe ortodontistinizden istemeyi unutmayınız!

Lingual Tedavi nin ilk günlerinde dişlerinizde genel bir hassasiyet ve ağrı, tükürük salgınızda bir artış ve çiğnemenizde zorluk meydana gelebilir, paniklemeyiniz!

Lingual Ortodonti de adaptasyon dönemi 2-4 haftada tamamlanmaktadır. Bu dönem sırasında dudaklarda ara ara kuruma ve çatlamalar olabilir. Böyle bir dönemde dudak nemlendiricisi kullanmayı unutmayınız. Dişlerde meydana gelecek ağrı için hekiminizin önereceği ağrı kesici ilaçları kullanabilirsiniz.

Lingual Ortodonti süresince dişlerde sallanma meydana gelmesi normaldir. Lingual Tedavi sonunda dişler yeni yerlerine yerleşecekler ve sallanma geçecektir.

Ortodontik diş hareketi sırasında dişleri çevreleyen kemik ve kas yapısının iyileşmesi için C vitamini* gerekmektedir. Her gün doğal yollardan C vitamini almayı ihmal etmeyiniz.

*Doğal C vitamini kaynaklarından bazıları: portakal, greyfurt, yeşil biber, çilek, bürüksel lahanası, karnabahar, kuşkonmaz, brokoli, domates, karpuz, kavun, şalgam ve ıspanak