Güzel ve çekici bir gülümseme hayatımızda birçok avantaj sağlamakta, kendi alanımızda özgüven ve iletişim ağımızın artmasına sebep olmaktadır. Düzgün ve parlak dişler yüz estetiğinin en önemli kısmını oluşturmaktadır. Bu bağlamda ‘Hollywood Gülüşü’ olarak adlandırılan gülüş estetiği hastalar tarafından sıklıkla talep edilen uygulamaların başında gelmektedir.

Gelişen teknoloji ile birlikte diş hekimliği alanında estetik konusunda birçok yenilik ortaya çıkmıştır. Artık diş hekimliği alanında sadece fonksiyonun dikkate alındığı bir noktanın çok daha ilerisinde bulunmaktayız. Özellikle dijital diş hekimliğinde meydana gelen gelişmeler, kullanılan yeni estetik materyaller sayesinde günümüzde dişlerdeki yapı, renk ve estetik bozukluklar mükemmel şekilde düzeltilebilmektedir.

Hollywood Gülüşü ne demek?

Hollywood aktör ve aktrislerinin sahip oldukları tek tip renk ve diş formuna sahip gülümseme günümüzde ‘Hollywood Gülüşü’ olarak bilinmektedir. Bu kişiler bu gülümsemeye sahip olabilmek için mutlaka ihtiyaçlarına uygun estetik bir tedaviye başvurmuşlardır. Söz konusu bu seçenekler arasında diş beyazlatmanın yanında, dişler üzerinde uygulanan zirkon kaplamalar ve lamina diş uygulamaları dikkati çekmektedir. Bununla birlikte bazı durumlarda -özellikle diş diziliminin uygun olduğu vakalarda- sadece basit bir diş beyazlatılması ile arzu edilen gülüşe kavuşmak da mümkündür.

Hollywood Gülüşe Sahip Olmak İçin Hangi Kurallar Geçerlidir?

-Diş yapılarının kesinlikle sağlıklı olması gereklidir.

*Dişlerdeki renk, biçim ve boyutu ayrıca dişlerin dizilimleri tedavi için önemlidir.

*Üst dişler alt dişlere göre daha belirgin olmak zorundadır.

*Gülüş şekli kişinin yüzündeki altın oran kuralına uygun olması gerekmektedir.

Hollywood Gülüşünü Kimler Yaptırabilir?

Ağız ve diş yapısı yukarıda açıkladığımız kurallara uyan kişiler arzu ettikleri "Hollywood gülüşü" ne sahip olabilirler. İlk yapılması gereken detaylı bir ağız içi muayenedir. Bu muayene sonucunda diş hekimi yapılacak işlemlerin detaylarını belirleyerek hasta ile paylaşır ve Hollywood gülüşü tedavisi için en uygun yol çizilir. Tedavi süreci yapılacak uygulamalara göre değişiklik göstermektedir. Ortalama olarak 7-10 gün sonunda arzu edilen sonuca ulaşılmış olunur.

Çapraşık Dişlerde Hollywood Gülüşü Uygulanabilir mi?

Diş dizisi düzgün olmayan bireylerde sadece Hollywood Gülüşü uygulaması değil gülüş estetiği ile ilgili hiçbir uygulama yapılmamalıdır. Bunun en önemli sebebi uygulanacak estetik işlemler öncesinde dişleri düzgün konuma getirebilmek için yapılacak fazla diş kesimidir. Yapılacak bu fazla diş kesimi dişlere zarar verecek ve ilerleyen dönemlerde diş kayıpları ile sonuçlanabilecek durumlara sebep olabilecektir.

Bu noktada gülüş estetiği ile ilgili tüm uygulamalarda olduğu gibi Hollywood Gülüşü uygulamalarında da öncelikle diş dizilerindeki çapraşıklıkların yapılacak ortodontik tedavi ile düzeltilmesi gerekmektedir. Belki de ortodontik tedavi sonunda yapılabilecek basit bir diş beyazlatması ile hasta arzu ettiği gülümsemeye kavuşacaktır. Günümüzde ortodontik tedavilerin yaratabileceği estetik sıkıntılar dişlerin arka yüzlerine uygulana saklı tel tedavisi ile ortadan kalkmıştır. Erişkin hastalar saklı tel uygulamaları sayesinde estetik kaygılardan uzak dişlerindeki çapraşıklıklarından kurtulabilmektedir.

Hollywood Gülüşünü Kimler Yapabilir?

Elbette ki sadece bu tedavinin değil tüm gülüş estetiği uygulamalarının bu alanda uzman diş hekimleri tercihen protez uzmanları tarafından yapılması daha uygun olacaktır. Bu konuda eğitim almış ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip eden hekimlerin yapacakları tedavilerin çok daha başarılı ve hasta açısından sorunsuz olacağı açıktır.