Lingual Tedavi her yaşta bireyde uygulanabilse de ağırlıklı olarak erişkin hastalar tarafından tercih edilen bir tedavi yöntemidir.

Erişkin hastalarda başarılı bir ortodontik tedavi için her şeyden önce Lingual Ortodonti öncesinde bir dişeti hastalıkları uzmanı (periodontolog) ile iş birliğine gitmek gerekir çünkü bu bireylerde dişleri çevreleyen kemik seviyesi çocuk hastalara göre daha az olup, sıklıkla dişeti çekilmeleri görülebilmektedir.

Kemik desteğinin daha az olmasına sebebiyle yetişkin hastaların ortodontik tedavilerinde diş hareketleri için uygulanacak kuvvetlerin daha hafif olması gerekmektedir.

Bu konu özellikle Lingual Ortodonti için son derece önemli olup, braketler arası mesafenin azaldığı bu tedavi yönteminde az kuvvetler uygulayan hastaya özel daha esnek ve yumuşak teller kullanılmaktadır.

Diş eti Problemleri Ne Demektir?

Diş eti problemleri diş ve diş eti yüzeylerini kaplayan bakteri plağı nedeni ile oluşur. Diş etinde karşılaştığınız şişlik ve kızarıklık, diş etinizin bakteri plağı ile mücadele etmeye çalıştığına işaret eder. Plağın ortamdan uzaklaştırılmadığı durumlarda plak içerisindeki bakteriler tarafından salgılanan ve diş et mukozasını toksinler ortaya çıkar ve diş eti problemi oluşmaya başlar.

Lingual Tedavi gören hastaların rutin muayenelerinde söz konusu bu durumun hekim tarafından kontrol edilmesi ve gerekli durumlarda diş taşı temizliğinin yapılması gerekmektedir.

Temel Belirtileri Nelerdir?

Kızarmış, şişmiş diş eti

Diş fırçalama veya yemek yerken kanyan diş etleri

Diş eti çekilmesi

Dişler arasındaki diş etlerinde şişkinlikler

Kötü ağız kokusu

Nasıl Önlenir?

Lingual Ortodonti de dikkat edilmesi gereken en önemli nokta tedavi süresince diş etlerinin sağlığının korunmasıdır. Bu amaçla ilk yapılacak işlem lingual braketlerin uygulanmasını takiben hastalara verilecek detaylı bir ağız bakım eğitimidir.

Lingual braket ve tellerin bulunduğu bir ortamda tüketilen besinlerin aralarda birikimi daha fazla olacağından dişlerin günde en az 2 defa 5 dakikadan az olmayacak şekilde fırçalanması, gerekli durumlarda diş ipi ve diş arası fırçasının kullanılması gerekmektedir.

Diş duşu Lingual Teknik ile tedavi edilen hastalarda ağız bakımında sıklıkla kullanılmaktadır. Diş duşu Lingual Tedavi de diş ipi ve diş arası fırçasının işlevini görmektedir.