Erişkin hastalarda uygulanan Lingual Ortodonti biyomekanik ve tedavi planlaması açısından dışarıdan uygulanan geleneksel teller ile yapılan tedavilere göre farklılık göstermektedir. Bu bağlamda Lingual Teknik uygulanarak tedavi edilen vakalarda çekim yapılan olgu sayısı çok daha azdır. Lingual Tedavi de vakalar çoğunlukla çekimsiz olarak tedavi edilmektedir. Bu amaçla sıklıkla başvurulan yöntemlerden bir tanesi ‘’dişler arası bölgede aşındırma’’ diye adlandırılan, aynı zamanda ‘’stripping’’ veya ‘’mine aşındırması’’ diye de bilinen işlemdir.

Damaktan çıkmış ön dişinizi çektirerek yerine köprü yaptırmayın. Başlangıçta sorun kısa yoldan çözülmüş gibi gözükse de orta ve uzun dönemde diş kaybına kadar varan istenmeyen sonuçlarla karşılaşılması kaçınılmaz olacaktır. Ortodontik tedavi ile hem dişlerinizin sağlığını koruyabilir hem de güzel bir gülümsemeye sahip olabilirsiniz. Üstelik uzun süren tedaviler artık estetik olarak sorun olmaktan çıktı! Görünmeyen diş teli ile yapılan lingual ortodonti sayesinde estetik kaygılardan tamamen uzak üstelik tedavi sonucunu erken yaşamaya başlayarak arzu ettiğiniz düzgün dişlere kavuşabilirsiniz.

Dişler arası bölgede aşındırma nedir?

Dişler arası bölgede aşındırma, mine olarak adlandırılan dişin dış tabakasının bir kısmının mekanik olarak kaldırılmasıdır. Belirli dişlerin genişliğinin ½ mm’ye kadar azaltılması mümkündür. Bu yöntemle elde edilen boşluk dişlerin düzeltilmesi için kullanılacaktır.

Dişler arası bölgede aşındırma yapılmasına neden gereksinimim var?

Daha az çekimli tedavinin uygulandığı Lingual Ortodonti de dişlerin kapanışını daha düzgün hale getirmek ve dişleri sıralamak için ortodontistinin dişler arasında boşluklar kazanmaya ihtiyacı vardır. Bu amaçla çeşitli dişlerden, dişler arası bölgede aşındırma yapılır. Bu işlem diş çekimine olan gereksinimi ortadan kaldırabilir. Aynı zamanda dişlerin yeniden şekillendirilmesi için uygulanabilir.

Aşındırma işlemi nasıl yapılır?

Diş minesinde yapılacak aşındırma aşağıdaki aletlerden herhangi biri kullanılarak yapılabilir.

• İnce bir frez

• El motorunun ucuna takılan disk

• El zımparası

İşlem ne kadar sürer?

Lingual Teknik uygulamalarında dişler arası bölgede aşındırma sadece birkaç dakika alır. İşlem tek seansta bitirilebildiği gibi birkaç seansa da tamamlanabilir

Acıtır mı?

Hayır! Mine dişlerimizin en dış tabakasını oluşturan maddedir. Sinir içermez, bu nedenle rahatsızlık hissedilmez. Lingual Ortodonti de mine aşındırması sırasında yüzeyden çok ince bir tabaka kaldırıldığı için anesteziye ihtiyaç duyulmaz. Bununla birlikte, işlem sırasında tuhaf bir itme-çekme basıncı hissedilebilir. Bazen, dişler arası bölgede aşındırma yapılmadan bir hafta önce dişleri hafifçe ayırmak amacıyla dişlerin arasına separatör adı verilen küçük lastik halkalar yerleştirilir. Böylece, dişler arasında geçici boşluklar oluşturulur.

Minede yapılan aşındırma dişlerimde çürümeye sebep olur mu?

Hayır! Ortodontist dişlerini düzeltebilmek için en az miktarda mineyi uzaklaştırır. Her dişte gereken kalınlıkta sağlıklı mine tabakası bırakılır. Araştırmalar dişler arası bölgede aşındırma yapılmış dişlerde çürük oranının normal dişlere oranla daha fazla olmadığını göstermiştir. Lingual Tedavi de yapılan aşındırma işleminden sonra ortodontist minenin tamirine yardımcı olmak için dişler üzerine flor uygulayabilir. Aynı Aynı zamanda hastalarımızda bu işlem sonrasında mineyi güçlendirmek için alkolsüz flor gargarası kullanabilir.

Dişlerim ağrır mı?

Hayır! Lingual Tedavi de yapılan aşındırma işlemleri sadece bazı hastalarda sıcak, soğuk yiyecek ve içeceklere karşı geçici bir hassasiyet olsa da genellikle bu durum birkaç gün içerisinde normale döner. Aşırı hassasiyetin olduğu vakalarda flor uygulaması gerekebilir

Dişetlerimin hastalanmasına neden olur mu?

Hayır!  Bu işlem diş eti hastalığına sebep olmaz

Dişler arası bölgede aşındırma yapılmasının olası riskleri nelerdir?

Lingual Ortodonti de aşındırma yapılmış dişlerde, işlem sonrası diş yüzeyleri düzleştirilip parlatılmadıysa plak birikimi kolaylaşacaktır.