Kapanış problemi olmayan hastalarda ön bölgede altı (kanin-kanin dişler arası) veya sekiz diş (1.küçük azı-1.küçük azı dişler arası) üzerine dişlerin arka yüzeylerine yapıştırılan lingual braketler vasıtası ile yapılan ortodontik tedavidir. Bu tedavi sırasında ön bölge dişlerinde mevcut olan basit ve orta şiddette olan ortodontik bozukluklar kısa süreli ve etkili bir şekilde çözülmektedir.

İlk olarak Japon ve İtalyan iki lingual ortodontist tarafından geliştirilen bu tedavi yöntemi ilerleyen yıllarda Dr.Cem Caniklioğlu tarafından modifiye edilerek uygulanmaya başlanmıştır. Tekniğin ilk uygulamalarında hastaların ön bölgelerinde çapraşıklık sorununun kısa sürede çözüldüğü, ancak tellerin sadece ön dişlere uygulandığına bağlı olarak ön bölge ile arka dişler arasında bir uyumsuzluk meydana geldiği görülmüştür. Kliniğimizde Dr. Cem Caniklioğlu tarafından modifiye edilmiş olarak uygulanan LAS (Lingual Sosyal Altı) sisteminde söz konusu bu sorun tamamen ortadan kaldırılmıştır.

Arka bölge dişlerinde kuron, köprü ve/veya implant bulunan erişkin hastalar sıklıkla ön bölge dişlerinin estetik olmayan görüntüsünden dolayı sıklıkla ortodontistlere başvurmaktadır. Söz konusu bu hasta grubunda arka bölge dişlerdeki kapanışın uygun olduğu vakalarda LAS (lingual sosyal altı) yöntemi ile kısa sürede yüz güldürücü sonuçlar almak mümkün olmaktadır.

Lingual sosyal altı (LAS) yöntemi ile sadece dişlerdeki çapraşıklıklar düzeltilmekle kalmayıp hastalarımızın ağız bakımlarında da olumlu bir gelişme sağlanmakta, yapılan bu tedavi ile dişlerin çevre dokular ile olan uyumu düzeltilmekte ve ileride oluşabilecek dişeti problemlerinin önüne geçilmektedir. Vakadaki bozukluğun şiddetine göre ortalama tedavi süresi 3-8 ay arasında olup, bu süreyi takiben normal ortodonti veya lingual ortodonti tedavisinde olduğu gibi vakalarda pekiştirme tedavisi uygulanmaktadır.

LSA (Lingual Sosyal Altı) en büyük avantajı pahalı bir tedavi olan lingual tekniğe göre maliyetinin daha düşük olmasıdır. Bunun yanında uygun vakalarda sadece ön bölgedeki dişlerde uygulanarak minimum zamanda maksimum hasta konforu ile başarılı sonuçlar alınmaktadır. Şeffaf plak tedavisi ile karşılaştırıldığında, hastalar için çok daha hızlı ve etkili olan bu tedavi yöntemi hasta işbirliği gerektiren invisalign tedavisine göre maliyet olarak da daha düşüktür.

Lingual Sosyal Altı (LAS) tedavisi özellikle ön bölge dişlerinde lamina diş uygulaması ile gülüş estetiği planlayan ve çapraşıklığı olan hastalar için çok ideal bir tedavi çeşididir. Ön bölge dişlerinde çapraşıklık olan ve gülüş tasarımı planlayan hastalar bu tedavi ile çok kısa sürede çapraşıklıktan kurtularak istedikleri gülüşe kavuşabilmekte veya dişlerinde yapacakları lamina, zirkon, diş, beyazlatma vb. gibi işlemler öncesinde, çapraşıklıktan kurtularak yapılacak bu uygulamalar öncesindeki diş kesimi yapılacak dişlerin sayısını azaltmaktadırlar.

LAS (lingual sosyal altı) günümüzde şeffaf plak tedavisinin gerçek alternatidir. Şeffaf plak tedavisinde yapılamayan diş hareketleri hızlı ve etkin bir şekilde bu tedavi yöntemi ile gerçekleştirilmektedir. Plak tedavisinde birçok plak ile aylar içerisinde yapılabilecek diş hareketleri bu tedavi sayesinde tek bir tel ile çok daha kısa sürede tamamlanmaktadır. Yine şeffaf plakların en büyük dezavantajı olan hasta işbirliği sabit bir tedavi olan LAS (lingual Sosyal Altı) sayesinde ortadan kalkmıştır. Gerçek anlamda görünmez olan bu sistem günümüzde erişkin ortodontisini başka bir boyuta taşımıştır.