Son yıllarda dijital teknolojilerde meydana gelen değişikliklere bağlı olarak günümüzde farklı ortodontik tedavi yaklaşımları ortaya çıkmaya başlamıştır. Geleneksel ortodontik tedavilerde kullanılan tel ve braketlere gerek kalmadan yapılan şeffaf plak tedavisi bu uygulamaların en önemlisidir.

Orthoaligner® nedir?

Orthoaligner® Ortonorm Ağız ve Diş Sağlığı Poliklinikleri bünyesinde geliştirdiğimiz, ortodontik tedavilerde kullanılan geleneksel tel ve braketlere gerek kalmadan bir dizi şeffaf plak ile dişleri düzeltmeyi sağlayan bir dijital ortodontik tedavi yöntemidir.

Orthoaligner® sisteminde kullandığımız özel ortodonti programları sayesinde tedavi sırasında gerçekleştirilecek diş hareketleri için bir dizi şeffaf plak üretilmektedir. 3 boyutlu olarak bilgisayar ortamına aktarılan çene kalıpları üzerinde ortodontistlerimizin kontrolü altında yapılan bu planlama sayesinde dişler kademeli olarak hassas bir şekilde hareket ettirilmekte ve hedeflenen tedavi sonucuna kısa sürede ulaşılabilmektedir.

Orthoaligner® bir bilgisayarlı tasarım ve üretim sistemidir.

Orthoaligner® Teknolojisi

Özel ortodonti programları sayesinde ortodontistlerimizin denetimi altında öncelikle tedavi planına uygun olarak dişlerin konumları belirlenir ve hastanın tedavi aşamalarını görebilmesi için tedavi simülasyonu hazırlanır. Bu noktada varsa hastanın özel isteklerine bağlı olarak ufak düzeltmeler bilgisayar ortamında yapılır. Orthoaligner® tedavi sisteminde daha tedavi başından itibaren dişlerin tedavi sonunda sanal olarak nasıl görüleceği, kaç adet plak gerekeceği ve tedavi süresinin ne olacağı tespit edilebilmektedir.

Orthoaligner® Nasıl Uygulanır?

Öncelikle hastalarımızdan tedavi planı için gerekli fotoğraflar, röntgenler alınır ve 3 boyutlu ağız içi taraması yapılarak çalışılacak çene kalıpları bilgisayar ortamına atılır. Bu işlemi takiben ortodontistimiz kontrolünde öngörülen diş hareketleri yine bilgisayar ortamında gerçekleştirilir ve hasta için tedavi sonunda hedeflenen durumu gösteren bir simülasyon hazırlanır, hasta ile paylaşılır ve hastanın onayı alındıktan sonra plakların üretimine başlanır. Üretim işlemi ortalama 1 hafta içerisinde tamamlanmaktadır.

Orthoaligner® benim için uygun mu?

Günümüzde şeffaf plak tedavisi ile ilgili yapılan en önemli hata bu sistemin her türlü ortodontik bozuklukta kullanılabileceği ve her vakanın şeffaf plaklar ile tedavi edilebileceğidir. Özellikle üretici firmalar tarafında yaratılmaya çalışılan bu algı son derece yanlış olup, gerçeği yansıtmamaktadır. Şeffaf plaklar daha gelişim sürecinde olan ve günümüzde sadece belirli ortodontik bozuklukların tedavisinde başarılı olabilen bir yöntemdir. Kliniğimizde tamamen ortodontistlerimiz kontrolünde yapılan bu tedavide özellikle vaka seçiminde çok dikkatli davranılmakta ve hastalarımız detaylı olarak bilgilendirilmektedir.

Orthoaligner® tedavisinin avantajları nelerdir?

Orthoaligner® plakları tamamen şeffaf malzemeden yapıldığı için nerede ise görünmezdir. Çevrenizdekiler ortodontik tedavi olduğunuzu anlayamazlar. Tedavi süreleri göreceli olarak daha kısadır.

Orthoaligener düzeltici plakları hasta tarafından çıkartılabilir. Bu sayede hastalarımız yeme içme sırasında sıkıntı yaşamaz, dişlerini rahatça fırçalayabilirler. Bu tedavi yönteminde diş çürüğü riski daha azdır. Orthoaligner® plakları rahattır. Geleneksel ortodontik tedavilerde kullanılan teller bağlı dil, yanak ve dudaklarda karşılaşılan problemler bu tedavide yaşanmaz.

Hastanın tedavi aşmaları ve sonucunu görmesi için hazırlanan 3 boyutlu video simülasyonu bu tedavinin en önemli avantajlarının başında gelmektedir. Bu sayede daha tedavi başından itibaren dişlerin sanal olarak tedavi bitiminde nasıl görüneceği, tedavi için kaç adet plak gerekeceği, tedavi süresinin ne kadar olacağı belirlenebilmektedir. Tedavi sonu simülasyonu üzerinden hastanın kendisine özel olarak isteyebileceği diş hareketleri gerçekleştirilebilmektedir.

Orthoaligner® tedavisinin dezavantajları nelerdir?

Orthoaligner® tedavisinin en önemli dezavantajı her vakada kullanılamamasıdır. Bu yöntem sadece belli -nispeten daha basit- vakalarda kullanılmakta ve başarılı sonuç vermektedir. Dolayısıyla vaka seçimi son derece önemlidir.

Orthoaligner® plakları söylenenin aksine görünmez değildir. Özellikle diş hareketleri için dişlerin dış yüzeylere uygulanan şeffaf ataşmanlar estetik olarak sıkıntı yaratabilmektedir.

Orthoaligner® tedavisinin başarısı tamamen hastaların bu plakları düzenli olarak kullanmasına bağlıdır. Hastalarımızın başarılı bir tedavi için plaklarını günde ortalama 20-22 saat kullanmaları gerekmektedir.