Sadece lingual ortodontik tedavi ve LAS (Lingual Sosyal Altı) uygulamalarının yapıldığı kliniğimizde gülüş estetiği amacıyla ortodontik tedavi sonrasında hastalarımız tarafından tercih edilen yöntemlerden bir tanesi bonding uygulamasıdır. Bonding uygulaması diş yüzeyinden doku kaldırılmadan yalnızca istenilen bölgelere bonding materyali ve diş rengine uygun kompozit rezin ile yapılan onarma işlemidir.

Bonding uygulaması diş yüzeyinden doku kaldırılmadan yalnızca istenilen bölgelere bonding materyali ve diş rengine uygun kompozit rezin ile yapılan onarma işlemidir. Özellikle dişlerin boy, şekil ve renklerinin değiştirilmesinde sıklıkla tercih edilen bu yöntem diğer lamina uygulamaları ile karşılaştırıldığında daha kolay ve ucuz bir işlemdir. Tek diş uygulamalarında yaklaşık 30-60 dak. civarında süren ancak birden fazla dişe yapılması gerektiğinde birkaç randevuya gerek duyulabilen bonding uygulaması her yaşta uygulanabilmektedir.

Genç yaşlarda porselen uygulamasının yapılamadığı yaşlarda kurtarıcı görevi gören bonding uygulaması hastaların diş yapılarındaki her türlü estetik kaygıları gidermektedir. Bonding dolgu şeklinde yapılan tedaviler; diş rengini ve şeklini değiştirmek isteyenler, dişlerini büyütmek veya kusurlarını gidermek isteyenler, diş kırıkları ve diş çürükleri olanlar kısacası diş şeklini beğenmeyenler için kişiye özel olarak yapılmaktadır.

Bonding uygulamasını takiben ilk 48 saat içerisinde renkli yiyecek ve içeceklerden uzak durmak gerekmektedir. Aşırı miktarda çay, kahve, sigara tüketimi bonding materyalinin renkleşmesine neden olur. Bonding uygulamaları diğer lamina uygulamaları kadar kuvvetli değildir. Hastaların sert ve kabuklu yiyecekleri tüketirken dikkatli olmaları gerekmektedir. Bunun dışında bonding uygulamasının ömrü birkaç yıldır, daha sonra takip edilmesi gerekmektedir.

Bonding uygulamalarından maksimum fayda sağlamak isteyen hastaların ağız bakımına özen göstermeleri gerekmektedir. Bununla birlikte çapraşıklığın olduğu vakalarda yapılan bonding uygulamaları hem estetik hem de fonksiyon açısından istenilen sonucu vermeyecektir. Herhangi bir şekilde dişlerinin rengi veya şeklinden şikayetçi olan ancak bu sorunu dişler üzerinde kesim, aşındırma tarzı herhangi bir işlem yaptırmadan çözmek isteyen hastalar için ideal bir çözüm sunan bonding uygulamaları diş bozukluklarının olduğu vakalarda yetersiz kalmaktadır. Böyle durumlarda hastaların önce mevcut çapraşıklıklarını düzeltmeleri daha sonra bonding uygulamasını değerlendirmeleri en uygun çözümdür.

Çapraşıklıkların düzeltilmesinde ortodontik tedavi uzun sürmesi ve estetik olmaması açısından erişkin bireyler tarafından tercih edilmemektedir. Bu noktada estetik ortodontik tedavi olarak karşımıza çıkan lingual tedavi ve LAS (Lingual Sosyal Altı) tedavisi bu sorunu ortadan kaldırmaktadır. Özellikler dişlerin formlarında değişiklik yaparak hayallerindeki gülüş estetiğine kavuşmak isteyen hastalar gülüş tasarımı öncesinde çapraşıklıklarından kurtulmak için sıklıkla LAS (Lingual Sosyal Altı) uygulamasını tercih etmektedirler. Bir anlamda gülüş tasarımı öncesi gerekli alt yapıyı oluşturmaya hizmet edecek olan bu tedavi sayesinde hastalarımız kısa sürede minimum rahatsızlık maksimum konfor ile dişlerindeki düzensizliklerden kurtulmakta daha sonra ise dişlerinin formlarında yapacakları bonding uygulaması ile hayallerindeki gülümsemeye kavuşmaktadırlar.