2000 li yılların başında ortaya çıkan bu tedavi yöntemi yıllar içerisinde diş hekimliği alanında meydana gelen teknolojik gelişmelere bağlı olarak günümüzde bir ortodontik tedavi alternatifi olarak önümüze çıkmaktadır. Sağlığa zararlı BPA yani Bisphenol-A maddesini içermeyen patentli termoplastik materyallerden ileri teknoloji ile üretilen şeffaf plaklar değişik ortodontik bozuklukların tedavisinde sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır.

Şeffaf plaklar sayesinde; dişlerdeki çapraşıklıklar, dişler arasındaki aralıklar, orta ve hafif şiddette açık ve derin kapanış vakaları ile birlikte belli bir seviyede olana artmış ileri itim ve ön çapraz kapanış vakaları tedavi edilebilmektedir.

Şeffaf plaklar ile yapılan tedaviler özünde ortodontik tedaviye benzemektedir. Bununla birlikte sabit ortodontik aygıtlar ile yapılan tedavilerde dişleri uzayın üç yönünde kontrollü olarak hareket ettirmek mümkün olabilirken, şeffaf plaklar ile yapılan diş hareketleri daha sınırlıdır. Bu sebepten dolayı şeffaf plaklar uygulanarak yapılacak ortodontik tedavilerde tedavi planı çok dikkatli olarak yapılmalı, tedavi sırasında yapılacak hareket çeşidi ve hareket miktarı çok dikkatli olarak hesaplanmalıdır. Bu tedavide daha karmaşık diş hareketleri için ataşman denilen ve dişler üzerine yapıştırılan dolgu maddeleri kullanılmaktadır. Farklı şekil ve boyutlarda olan diş üzerindeki bu çıkıntılar şeffaf plakların tek başına yeterli olmadığı diş hareketlerinin yaptırılması için kullanılmaktadır.

Ağız içi tarayıcılar ile taranarak bilgisayar ortamına aktarılan çene kalıpları üzerinde ortodontistler tarafından yapılan tedavi planına göre hazırlanan şeffaf plaklar uzun süreli ortodontik tedaviler sırasında hastalarımızın estetik kaygılarını büyük ölçüde ortadan kaldırmaktadır. Bununla birlikte bu apareyler tamamen görünmez değildir, özellikle tedavi sırasında yukarıda açıkladığımız ve bazı diş hareketleri için gerekli olan ataşmanlar estetik olarak sıkıntı yaratabilmektedir. Söz konusu bu durum hakkında hastalar ile tedavi başında detaylı olarak bilgilendirilmelidir.

Bilgisayara aktardığımız çene kalıplarınız üzerinde maksimum hassasiyetle çalışıyor, bu şekilde hazırrladığımız şeffaf plaklar ile tedavi sonucunu ön görerek tedavi sürelerini kısaltıyoruz.

Şeffaf plaklar ile yapılan tedavilerde tedavi sonunda elde edilmesi hedeflenen sonuç, bu aşamaya ulaşabilmek için kaç adet plak kullanılacağı, ataşman gerekli olup olmayacağı daha tedavi başında hasta ile paylaşılmaktadır.

Dijital teknolojinin ortodonti alanında en yaygın olarak kullanıldığı bu tedavi çeşidi günümüzde erişkin hastalar tarafında sıklıkla tercih edilmekte, hastalarımız estetik kaygılardan uzak arzu ettikleri gülümsemeye kavuşabilmektedir.