Nasıl göründüğünüz ve bu görüntü hakkında ne hissettiğiniz yaşam kalitenizde önemli bir rol oynar. Eğri dişler veya uygun ilişki içerisinde olmayan çeneler sebebiyle kendinizi cazibesiz hissetiğiniz zamanlarda; sıkılgan olabilir, konuşurken veya gülerken ağzınızı kapatabilir, gülmekten çekinebilir veya yüz görünümünüzü saklamaya çalışabilirsiniz. Günümüzde ortodontik tedavi sayesinde çapraşık dişlerden kurtulabilir güzel bir gülümseme ile özgüveninizi arttırabilirsiniz.

Ortodonti, dişhekimliğinde diş ve çene düzensizliklerinin teşhis ve tedavisi ile ilgilenen uzmanlık dalıdır. Dişhekimliği fakültesini bitirip dişhekimi olduktan sonra ortodonti anabilim dalında ortodonti konusunda uzmanlık veya doktora yapan kişiye ortodontist denir.

Hastalar genellikle dişlerin kötü görüntüsüne bağlı olan estetik kaygılarla ortodontistlere başvurmalarına rağmen düzgün konumda olmayan dişler tedavi edilmediğinde diş çürüklerine, dişeti hastalıklarına, çiğneme ve ısırma zorluklarına ve hatta bazı vakalarda konuşma zorluklarına bile sebep olabilmektedir. Öne doğru çıkık konumda olan dişler sıradan darbelere dahi savunmasız kalıp kırılabilirler.

Ortodontik tedavi ile ilgili olarak çeneleri ilgilendiren problemlerde ve kötü alışkanlıkların bırakılmasında uygulanacak erken tedavi büyük önem taşıdığından hemen tedaviye başlanılmasa bile, sürekli dişlerin sürmeye başladığı 6-8 yaş civarında ortodontik açıdan bir ortodonntiste muayene olmak faydalı olacaktır.

Sağlıklı dişler ve dişetlerine sahip bireylerde dişlerdeki çapraşıklıklar ve aralıklar her yaşta ortodontik tedavi ile kolayca düzeltilebilir. Ortodontik tedavi ile ilgili kullanılan sabit aygıtlar dişlerin ön yüzeylerine uygulanan metal ve şeffaf braketler ile dişlerin arkasına takılan lingual braketlerdir.​ Dişhekimliğinde özellikle son dönemde meydana gelen teknolojik gelişmeler bu uzun tedavide kullanılan apareylerin olumsuz görüntüsünden kaynaklanabilecek hasta tereddütlerini minimuma indirmiştir.

Ortodontik problem asla ihmal edilmemelidir. Aksi halde sorun daha da artar. Çapraşık dişleri temizlemek daha zordur. Zaman geçtikçe, çapraşıklık nedeniyle diş çürükleri dişeti hastalıkları ve hatta diş kaybı bile meydana gelebilir. Bozuk kapanışlar aynı zamanda diş yüzeylerinin anormal aşınmasına, çiğneme bozuklukları ile destek kemik ve dişeti dokularında zarara yol açabilir, çene ekleminde sorunlara sebep olabilir.

Ortodontik tedavinin temel taşı braketlerdir. Ortodontik tedavi ile ilgili kullanılan üç çeşit braket vardır. Bunlar dişlerin dış yüzeylerine uygulanan metal ve seramik braketler ile dişlerin iç taraflarına uygulanan lingual braketlerdir. Günümüz teknolojisinde ortodontik tedavide kullanılan metal braketler eskisine göre çok daha küçüktürler. Şeffaf malzemeden yapılmış braketler ise çok daha az belirgindir. Ancak tüm bunlara rağmen ortodontik tedaviniz sırasında braketlerin hiçbir şekilde gözükmesini istemiyorsanız o halde dişlerin arka yüzeylerine uygulanan “lingual braketler“ sizin için uygun olacaktır. Tüm bu seçeneklerin dışında bazı vakalarda hasta tarafından takıp çıkartılabilen şeffaf plaklar da günümüzde erişkin vakaların ortodontik tedavisinde kullanılmaktadır.

Tedavi maliyeti her zamankinden daha uygun, tedavi süreleri düşündüğünüz kadar uzun değil!

Ortodontik tedavi süresi, problemin ciddiyeti ve karmaşıklığı ile ilgili olarak değişmekle birlikte; tedaviler kullanılan yeni teknikler ve gelişen teknoloji sayesinde eskiye oranla daha kısa sürede bitmektedir. Benzer şekilde tedavinin maliyeti de vakaya ve kullanılacak braket çeşidine göre değişmekle birlikte günümüzde çok daha uygundur.

Cem Caniklioğlu Lingual Ortodonti Kliniği’nde sadece lingual ortodonti hizmeti veren Dr. Canklioğlu Ortonorm Ağız ve Diş Sağlığı Poliklinikleri Şişli Şubesinde geleneksel ortodontik yöntemler ile hasta tedavi etmeye devam etmektedir.