Dişler, sağlığımız açısından önemli olduğu kadar “estetik görüntümüz” bakımından da dikkate alınan faktörlerin başında gelir. Sağlıklı, estetik ve düzgün dişler, güzel bir gülümseme sağlar ve sosyal yaşantımızda gerek özgüvenimiz, gerek konforumuz açısından kendimizi rahat hissetmemize yardımcı olur.

Çapraşık dişlerin tedavisinde uygulamalar yıllar içinde önemli derecede gelişti ve hastalara daha kullanışlı imkânlar sunmaya başladı. Bir dönem sıkça karşılaştığımız diş rengindeki braketlerin ve hastalar tarafından takıp çıkartılabilen şeffaf plakların kullanımı, estetik açıdan görece kolaylık sağlamış ve özellikle yetişkin hastaların ortodontik tedaviye sıcak bakmalarına yol açmış olsa da estetik kaygıları tam olarak ortadan kaldıramadı. Ancak son on yılda estetik ortodonti alanında meydana gelen teknolojik gelişmeler, hastalar için, başkaları tarafından fark edilmeyecek şekilde tasarlanmış tedavi yöntemlerinin geliştirilmesine yol açtı. Halk arasında bilinen adıyla “görünmeyen diş telleri” “içten tel tedavisi” veya “arkadan tel tedavisi” bu yöntemlerin başında geliyor.

İçten tel tedavisi tellerin dişlerin ön yüzüne değil de arka -yani dilden tarafa olan- yüzüne takıldığı bir tedavi yöntemidir. Yakın zamana kadar ağızda istenmeyen bir görünüme neden olan geleneksel teller, özellikle iş hayatına atılmış yetişkin hastaların ortodontik tedaviye yanaşmamalarına neden oluyorken, içten uygulanan diş tellerinin kullanıldığı görünmez diş teli tedavisi estetik kaygılar olmaksızın tedaviyi gerçekleştirmeyi mümkün kılarak erişkin ortodonti tedavisine yeni bir boyut getirerek, braketlerin görünmesini tercih etmeyen erişkin hastalara, özgürce yaşamlarına devam edebilme imkânı sağlamıştır.

Arkadan tel tedavisi, yalnızca diş çapraşıklığının giderildiği bir ortodontik tedavi yöntemi değil, aynı zamanda kişinin yaşının, yüz yapısı ile birlikte gülme hattının dikkate alındığı ve laboratuarda kişiye özel olarak üretilen tel ve braketlerin kullanılarak hastanın tedavi sırasında yaşayabileceği sıkıntıların asgariye indirildiği bir tedavi metodudur.

Ağız ve dişleri, insanın iç dünyasının dışa yansıdığı, iletişimin başladığı yer olarak düşündüğümüzde, ağız rahatlığının olmadığı an, kişinin sağlığından sosyal yaşantısına kadar her yönden olumsuz etkilendiğini söylemek mümkün olacaktır. Kişinin her ne kadar güzel bir yüz ifadesi olsa da o kusursuzluğu bozan çarpık dişler, tüm ahengi ve çekiciliği ortadan kaldırmaktadır. Özellikle estetik kaygıları yüksek yetişkin hasta grupları için hem sağlıklı ve estetik dişlere, hem de güvenli bir gülümsemeye, dış görünüşlerinden ödün vermeden ve sosyal yaşantıları zarar görmeden ulaşmak görünmez diş telleri ile artık çok kolay!

Özellikle estetik kaygıların öne çıktığı günümüzde ortodontistlerin özellikle çocukluk döneminde değişik sebeplerden dolayı ortodonti hizmetini alamamış erişkin hastalarına tedavi sırasında ortodontik aygıtlardan kaynaklanan estetik sorunu tamamen çözen bu teknik hakkında gerekli doğru bilgiyi vermesi hastanın ortodontik tedavi seçeneklerinin neler olduğunu anlaması kendisi için en uygun tedavi yöntemine karar vermesi adına doğru bir yaklaşım olacaktır.