Latincede yaprak anlamına gelen ‘lamina’ adından da anlaşılabileceği üzere diş hekimliği uygulamalarında dişlerin ön yüzeylerinde ince bir tabakanın kesim ile kaldırılarak yerine arzu edilen form ve renkte çok ince bir diş tabakasının (yaprak diş) yapıştırılma işlemidir. İnceltilen bu alana porselenden yapılmış yaprak dişlerin uygulanmasına lamina diş tedavisi denilmektedir. Bu uygulama gülüş estetiğinde doğal ve sağlam diş dokusunun en az kaybolduğu yöntemdir.

Lamina Diş Tedavisi Ne Zaman Uygulanır?

-Diş beyazlatma tedavisinde sonuç alınamayan hastalarda,

-İleride derecede renk değişikliği ve renk yapısında bozukluk olan dolgulu dişlerde,

-Yapı ve şekil bozukluğu olan dişlerde,

-Kırık ve hasar görmüş dişlerin yenilenmesinde,

-Renk yapısında bozukluk olan dolguların tekrardan düzeltilmesinde uygulanmaktadır.

Bazı hekimler lamina diş uygulamasını hastalarına ortodontik tedavinin bir alternatifi olarak sunmaktadırlar. Bu son derece yanlış bir uygulamadır. Çapraşık veya aralı dişlerde bozukluk düzeltilmeden yapılacak olan lamina diş uygulamasında dişler üzerinde çapraşıklıkları düzeltmek için gereğinden fazla aşındırma yapılacağından orta ve uzun dönemde dişlerde kayıplar yaşanabilecektir. Ortodontik tedavi sırasında tellerin istenmeyen görüntüsü günümüzde yapılan saklı tel tedavisi ile erişkin hastalar için bir problem olmaktan kalkmıştır. Sadece görünmeyen diş teli tedavisinin yapıldığı kliniğimizde lamina diş uygulaması öncesinde yapılan tedavi ile dişlerdeki çapraşıklık ortadan kaldırılmakta bu şekilde yaprak diş uygulaması sırasında dişlerde yapılacak aşındırma miktarı minimuma indirilmektedir.

Lamina Diş Tedavisi Ne Zaman Uygulanmaz?

-Çene yapısı bozuk olan ve çenelerinden ameliyat olması gereken vakalarda

-Tırnak yeme, kalem ısırma gibi kötü alışkanlıkları olan hastalarda

-Dişeti problemi bulunan dişleri çevreleyen kemik seviyesinde azalmanın olduğu hastalarda

-Diş sıkma alışkanlığı olan bireylerde

-Derin kapanışı olan vakalarda

Günümüzde özellikle gülüş estetiği uygulamalarında sıklıkla kullanılan lamina dişler teknolojik gelişmeler ile paralel olarak her geçen gün daha mükemmel hale gelmektedir. Tedaviye uygun hastalarda tedavi -şayet ortodontik tedavi gerekmiyorsa- 3-4 seans içerisinde tamamlanmaktadır. Yani hastalarımız ortalama 7-10 gün içerisinde arzu ettikleri gülümsemeye kavuşmaktadırlar.

Geçmişte lamina dişlerde yaşanmış olan düşme problemleri yapıştırıcılarda meydana gelen gelişmelere bağlı olarak tamamen ortadan kalkmıştır. Bu dişler aynen doğal dişler gibi normal çiğneme fonksiyonlarında rahatlıkla kullanılabilmektedir.

Ağız bakımına dikkat edildiği, kötü alışkanlıklardan uzak durulduğu ve rutin diş hekimi kontrollerinin aksatılmadığı takdirde lamina dişler uzun yıllar sorunsuz bir şekilde kullanılabilirler. Gelişen teknoloji sayesinde lekelenme ve aşınma durumuna daha fazla dirençli olduklarından kullanım süresi uzundur.