Meydana gelen teknolojik gelişmelere bağlı olarak günümüzde ortodontik tedavide yaş sınırı kalkmıştır. İster sürekli dişlerin tamamlandığı 12 yaş isterseniz de 70 yaşında olun diş ve diş eti sağlığınızda herhangi bir problem yok ise ortodontik tedavi görerek çapraşık dişlerden kurtulabilir arzu ettiğiniz mükemmel gülümsemeye sahip olabilirsiniz.

Erişkin hastaların ortodontik tedaviye mesafeli yaklaşmalarının en önemli sebebi uzun süren ortodontik tedavilerde ağız içerisinde diş tellerinin yarattığı görüntü kirliliğidir. Diğer bir deyişle bu hastalar ortodontik tedavi sırasında tellerinin görünmesi fikrine çok sıcak yaklaşmamaktadırlar.

Bu sorunun çözümü için dışarıdan uygulanan şeffaf braketler veya son dönemlerde popüler olan Şeffaf Plak Tedavisi problemi bir noktaya kadar çözebilmektedir çünkü şeffaf braketler hem fark edilmekte hem de tedavi sırasında sararmakta buna karşılık plak tedavisi ile sadece belli vakalar tedavi edilebilmektedir.

Bu noktada içten uygulanan diş tellerinin kullanıldığı Lingual Ortodonti estetik kaygıların ön plana çıktığı iş hayatına atılmış erişkin hasta grubunun ortodontik tedavi tercihinde ön plana çıkmıştır. Lingual Teknik estetik kaygılar olmaksızın çapraşıklık tedavisini gerçekleştirmeyi mümkün kılarak erişkin ortodonti tedavisine yeni bir boyut getirmiş, braketlerin görünmesini tercih etmeyen yetişkin hastalara, özgürce yaşamlarına devam edebilme imkânı sağlamıştır

Lingual Tedavi yönteminde teller, dişlerin ön yüzüne değil de arka -yani dilden tarafa olan- yüzüne takılmaktadır. Böylelikle hastaların Lingual Ortodonti sırasında ağızda istenmeyen görünüme sebep olan teller dişlerin arkasına saklandığından, tedavi süresince herhangi bir estetik kaygısı olmamaktadır. Günümüzde ortodontik tedavi Lingual Teknik sayesinde artık eskiden olduğu gibi dış görünüşünüzden ya da özgüveninizden feragat ederek gerçekleştireceğiniz bir tedavi olmaktan çok uzak!

Lingual Ortodonti sadece diş çapraşıklığının giderildiği bir yöntem olmakla kalmıyor. Sadece Lingual Tedavinin uygulandığı kliniğimizde kişinin yaşı, yüz yapısı, profili ve gülme hattı dikkate alınarak, kendi laboratuvarımızda hastaya özel üretilen tel ve braketler kullanılıyor. Böylece, hastalarımızın yaşayabileceği sıkıntılar ve tedavi süresi asgariye indirilerek, hem tedaviye uyum kolaylığı, hem de günlük yaşantıda estetik konforun devamı sağlanıyor.