Kusursuz bir yüz güzelliğinin başlıca şartları şüphesiz bakımlı bir cilt, çehreye uygun bir makyaj, doğru bir saç modeli. Ama insanın kendine nasıl özen gösterdiğini ele veren bir gösterge var ki o da dişler. Her şeyin mükemmel olmasına karşın küçük bir gülümsemeyle o kusursuzluğu bozan çapraşık dişler varsa fotoğraf maalesef tamamlanamıyor. Çarpık dişlerin düzeltilmesinin en yeni tekniklerinden biri olan ve dişlerin arka yüzeyinden uygulanan teller ile yapılan Lingual Ortodonti özellikle iş dünyasında veya göz önünde olan kişiler tarafından tercih ediliyor

Diş ve çene bozukluklarının tedavisinde günümüzde çok farklı teknikler uygulanıyor. Çapraşık dişlerin tedavisi çoğunlukla dışarıdan görünen teller ile yapılıyordu. Bu tedavide ise dişlere kuvvet uygulayan teller dişlerin dudak tarafındaki ön yüzeyi yerine, dil tarafındaki arka yüzeyine yerleştiriliyor. Tellerin bu şekilde gizlenmesi özel bir laboratuvar aşaması ve uygulama gerektiriyor. Çünkü tedavide kullanılacak tel ve braketler kişiye özel olarak üretiliyor.

İş verimi bile düşebiliyor

Çapraşık dişlerin tedavisinde hastanın konforu çok önemlidir. Ağız ve dişler insanın iç dünyasının dışa yansıdığı, iletişimin başladığı yerdir. Ağzın konforu bozulduğu zaman sosyalleşme, beslenme, kişinin kendisini ifade etmesi zorlaşır. Tel ve braketlerin dişlerin ön yüzeyinden uygulanan labial ismini verdiğimiz tedavide, kişinin dış görünümünü istemediği bir tel görüntüsüyle bozuluyor. Bu da tedaviyi tercih etmemesini beraberinde getiriyordu. Örneğin diş tellerini ön taraftan kullanan ve çok önemli iş toplantıları olan bir kişiyi düşünün. Her konuştuğunda bu teller gözüküyor üstelik tellerin arasına sürekli yemek artıkları kaçıyor. Ve kişi dişlerini temizleme gereği duyarak toplantısını sürekli bölmek zorunda kalıyor.  Bu ve benzeri yaşanan durumlar kişiye hem psikolojik hem de fiziksel olarak rahatsızlık yaşatıyor ve hatta iş verimlerini bile düşürebiliyor. İşte Lingual Teknik ile gerçekleştirilen tedavi süreci çok daha kolay, konforlu ve fark etmeden yaşanıyor. Tedaviyi ağzın görünmeyen kısmında yani dişlerin arka yüzeyinde gerçekleştirmek iş ve özel hayat için oldukça önemli bir kazanım. Halk arasında Görünmeyen Diş Teli veya Görünmez Diş Teli olarak bilinen Lingual ortodonti sayesinde kimse kimseye diş tellerini göstermek zorunda kalmıyor.

Kişilere tedavi gizliliği sağlayan bu tedavi yöntemi ilk olarak 80’li yılların başında Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri’nde ortaya çıkmış ilerleyen yıllarda teknolojik gelişmelerin de yardımıyla özellikle erişkin hastaların ortodontik tedavisinde vazgeçilmez seçenek olmuştur. Ülkemizde de 2000’li yılların başından itibaren artan bir şekilde uygulanan Lingual Teknik 2018 yılından itibaren sadece bu tedavinin yapıldığı Türkiye’de tek Dünyada sayılı kliniklerden olan kliniğimizde erişkin hastalarımızda uygulanmaktadır.