Estetik ve sağlıklı dişler kişinin kendine olan özgüveni arttırır ve daha iyi hissetmesini sağlar. Sağlıklı ve düzgün dişler sosyal hayatımızı olumlu yönde etkiler, estetik dişle ve çekici bir gülümseme hayatımızın her sürecinde bizi bir adım daha öne çıkartır ve avantajlı bir konuma taşır.

Günümüzde Diş Estetiği ağız ve yüz estetiğinin en önemli, vazgeçilmez bir parçasıdır. Doğal ve hoş bir görüntünün ilk kuralı harika dişlerdir ve çekici bir gülümsemedir. Hangi işi yaparsanız yapın güzel bir gülümseme, sağlıklı ve düzgün dişler size daima önemli avantajlar sağlayacaktır.

Düzgün dişlere ve hayal ettiğiniz çekici gülümsemeye kavuşmak teknolojik gelişmeler sayesinde artık çok daha kolay!

Artık günümüzde sorulası gereken asıl soru çevremde, resimlerde veya reklamlarda gördüğüm düzgün dişler ve çekici gülümsemeye sahip olabilir miyim değil, bu noktaya konusunda tecrübeli hangi uzman doktorlar ile ulaşabilirim olmalıdır!

Söz konusu bu noktaya ulaşmak bazı durumlarda çapraşık dişlerin sadece ortodontik tedavi ile düzeltilmesi sonucu olabildiği gibi bazen de ortodonti dışında diş hekimliğinin değişik branşlarında uzman bir kadro ile ekip çalışması gerektirmektedir.

Günümüzde Diş Estetiği karmaşık bir süreç olarak gözükse dekonusunda uzman diş hekimleri tarafından kolaylıkla yürütülebilen başarılı ve hasta açısından yüz güldürücü bir süreçtir. Hastalarımızın öncelikle diş estetiğinin kendilerine sağlayacağı faydalara inanmaları ve sonrasında doğru uzmanı bulmaları gerekmektedir!

Diş Estetiği Sadece Görüntü İçin mi Yapılır?

Kesinlikle hayır! Hastalar yapılacak Diş Estetiği sayesinde güzel ve çekici bir gülümseme yanında düzgün bir kapanışa sahip olurlar. Özellikle çapraşıklık ve kapanış problemi bulunan hastalarda Diş Estetiği amacı ile yapılacak ortodontik tedavi buna en güzel örnek olacaktır. Ortodontik tedavi ile hem dişlerdeki çapraşıklıklar düzeltilerek hastalara güzel bir gülümseme kazandırılır hem de mevcut kapanış bozuklukları tedavi edilerek hastalarda mevcut kapanış çiğneme bozuklukları tedavi edilir.

Diş Estetiğinin Süreçleri Nasıldır?

Kişiye özel olarak planlanan Diş Estetiği tedavisinde süreçler hastaya göre farklılık gösterse de genel larak aşağıda detaylandırılan yol haritası izlenmektedir.

• Hasta muayene edilir, tedavi süreci belirlenir.
  • Diş taşı temizliği, dolgu kanal tedavisi vb. gibi işlemler tamamlanır.
  • Düzgün dişlere sahip vakalarda ortodontik tedaviye gerek olmayacağından hasta şikayetine göre diş beyazlatma, yaprak diş, zirkon diş, bonding uygulamaları vb. işlemler ile Gülüş Estetiği tamamlanır.
  • Çapraşıklık olan hastalarda diş estetiğinin temelini oluşturacak ortodontik tedavi sürecine başlanır. Bazı vakalarda sadece ortodontik tedavi ile bu süreç sonuçlanabilir ancak bazı vakalarda diş rengine ve/veya diş formlarına yönelik diş beyazlatma, lamina diş, zirkon diş vb. gibi ilave estetik uygulamalar gerekebilir.

Diş estetiği ve Lingual Ortodonti

Yukarıda da detaylı olarak açıklandığı üzere Diş Estetiği nin temelini oluşturacak süreç ortodontik tedavidir. Bu tedavi sırasında dişlerdeki bozukluklar düzeltilerek ya Diş Estetiği tedavisi tamamen bitirilir veya daha sonra yapılacak işlemler için bir anlamda alt yapı hazırlanmış olur.

Dışarıdan uygulanan geleneksel ortodontik aygıtlar henüz ortodontik tedavi sırasında ortaya çıkan estetik sıkıntıları ortadan kaldıramamıştır. Buna karşılık özellikle son dönemlerde sabit ortodontik tedaviye alternatif olarak gösterilmeye çalışılan şeffaf plaklarda sadece sınırlı sayıda vakada başarılı olmaktadır. Bu noktada birde zaten uzun süren ortodontik tedaviler estetik konusunda özellikle erişkin hastalarda sıkıntıların daha da artmasına ve bu hasta grubunun ortodontik tedavilere mesafeli yaklaşmasına sebep olmuştur.

İşte bu noktada; uzun soluklu ortodontik tedavilerde hastaların estetik kaygılarını tamamen ortadan kaldıran Lingual Teknik özellikle erişkinlerde Gülüş Estetiği uygulamaları konusunda yeni bir alternatif olarak ortaya çıkmaktadır. Birçok vakada sadece Lingual Ortodonti sayesinde hastalar dişlerinde ilave hiçbir işlem yaptırmadan arzu ettikleri gülümsemeye kavuşmaktadırlar. Bunun dışında ilerleyen dönemlerde Gülüş Estetiği ile ilgili yapılacak ilave işlemlerin planlandığı çapraşıklık vakalarında bir anlamda gerekli alt yapıyı hazırlamak için uygulanacak ortodontik tedavilerde ise; Dr. Cem Caniklioğlu tarafında modifiye edilmiş LSA (Lingual Sosyal Altı) tedavisi ön plana çıkmaktadır. Söz konusu bu tedavi ile hem tedavi maliyetleri azaltılmakta hem tedavi süresi kısalmaktadır.