GÖRÜNMEYEN DİŞ TELİ: DEĞİŞİME GÜLÜMSEYİN!

Lingual Ortodonti yani halk arasında bilinen adı ile Görünmeyen Diş Teli Tedavisi ortodontik bozuklukların düzeltilmesi amacıyla tel ve braketlerin dişlerin arka yüzeylerine uygulandığı tedavi tekniğidir. Bu tedavidekullanılan teller geleneksel diş tellerinin tüm özelliklerini taşımanın yanında dışarıdan hiçbir şekilde fark edilmediklerinden özellikle yetişkin hastalar tarafından çapraşık dişlerin düzeltilmesinde sıklıkla tercih edilen bir tedavi yöntemidir.

İlk olarak 70’li yılların ortalarında uygulanmaya başlanmış olan Lingual Tedavi, ülkemizde de uzun süredir başarıyla uygulanmaktadır. Bu tekniğin eğitimini almış ortodontistler tarafından yapıldığında tedavi başarıları geleneksel diş telleri kadar yüksektir. Benzer şekilde tedavi süresi açısından da standart diş teli tedavisi ile Lingual Teknik arasında hiçbir fark yoktur.

Lingual Ortodonti ile ilgili eğitimini 2000’li yılların başında Amerika Birleşik Devletleri’nde tamamlayan Dr. Cem Caniklioğlu o yıllarda uygulamaya başladığı bu tekniği 2018 yılından bu yana sadece lingual tedavinin yapıldığı Türkiye’de ki ilk ve tek Lingual Ortodonti Kliniği’nde devam ettirmektedir.

Lingual Tedavi de kullanılan tel ve braketler dile temas ettikleri için 1-2 haftalık adaptasyon döneminde hastalar ufak rahatsızlıklar yaşayabilir. Ancak 1-2 haftadan sonra dil uyum sağlar ve hastaların konuşmaları normale döner.

Neden Görünmeyen Diş Teli Tedavisini Seçmelisiniz?

Eğer görüntünüz sizin için çok önemliyse ve geleneksel diş tellerinin görünümünün uzun süren ortodontik tedavi süresince sizi rahatsız edeceğini düşünüyorsanız Görünmeyen Diş Telleri sizin için doğru seçim olacaktır. Mesleğiniz gereği sürekli insanların karşısında kalıyorsanız ve diş tellerinin görünmesi sizi rahat hissettirecek ise benzer şekilde bu tedavi sizin için en iyi çözümlerden birisi olacaktır.

Görünmeyen Diş Teli Tedavisinin Avantajları:

• Klasik metal tellere nazaran dışarıdan bakıldığında görünmezler.
  • Braketler diş yüzeyinde olmadığı için tedavi süreci en iyi şekilde gözlemlenir, tedavi sonuçları erken yaşanır.
  • Yetişkin hastalarda estetik görünüm kaygısını yok eder.
  • Her yaş grubuna rahatlıkla uygulanabilir.
  • Görünmeyen Diş Teli tedavisi kişilerde alerjik reaksiyona neden olmamaktadır.
  • Hastaların mesleki ve sosyal hayatlarını etkilemezler.
  • Hastanın yaşına, yüz yapısına ve gülüşüne uygun tasarlanan lingual diş telleri ile tedavi süresince yaşanacak sıkıntılar asgariye indirilir.
  • Eğer spor yapıyorsanız veya herhengi bir nefesli müzik aleti çalıyorsanız Görünmeyen Diş Telleri sizin için çok uygundur.