Incognito Lingual Ortodonti de kişinin diş yapısına özel olarak üretilen ve dişlerin arka yüzüne takılarak diş çarpıklıklarının düzeltilmesini sağlayan diş telleridir. Incognito Lingual Teknik te kullanılan bir braket çeşidi olduğundan tüm ortodontik vakalarda uygulanabilen bir sistemdir.

Incognito ile diş telleriniz gülüşünüzü etkilemesin!

Incognito diş teli taktırmak istemeyen ama diş teli tedavisine ihtiyacı olan hastaların tercih ettiği görünmeyen diş teli yöntemdir. Lingual Tedavi de kullanılan tüm sistemlerde olduğu gibi incognito diş teli de dışarıdan bakıldığında fark edilmez, dişlerin arka yüzeylerine uyumu mükemmeldir ve yaklaşık iki haftalık adaptasyon döneminden sonra hastaları rahatsız etmez. Tüm Lingual Ortodonti sistemlerinde olduğu gibi kişiye özel olarak üretildiğinden temizliği kolaydır.

Tedavi Süreci Nasıldır?

Tedavi süreci tüm Lingual Ortodonti sistemleri için olan süreç ile benzerdir. Öncelikle hastadan tedavi için gerekli kayıtlar toplanır, çene kalıpları alınır. Toplanan hasta materyali üzerinde tedavi planı netleşir, sonrasında çene kalıpları yurtdışına braket ve tellerin hazırlanması için laboratuvara gönderilir. Ortalama bir aylık bir bekleme süresi sonrasında laboratuvardan gelen ve kişiye özel olarak hazırlanmış lingual braket ve teller hastaya uygulanır.

Incognito teknik ile tedavisi yapılan hastalarda karşılaşılan zorluklar yani adaptasyon dönemi diğer lingual sistemler ile benzerdir. Konuşma tüm Lingual Ortodonti sistemlerinde olduğu gibi tedavi başında bir miktar etkilenir ancak hastalar kısa sürede buna alışır.

Neden İncognito Tercih Etmeliyim?

Tüm Lingual Ortodonti sistemlerinde olduğu gibi incognito tedavisinin hastalara aşağıdaki avantajları sağlar;

• Son teknoloji yazılımlar ile kişiye özel olarak tasarlanmaktadır.
  • Hastaya özel yaptırıldığından dolayı yüksek kullanım rahatlığı ve hızlı konuşmanızı sağlar.
  • Ağzınızda diş teli olduğunu neredeyse kimse fark edemez.
  • Incognito Diş Telleri normal diş telleri kadar etkili ve hızlı bir tedavi yöntemidir.

Ancak bu noktada herhangi bir yanlış anlamaya sebep olmamak ve hastalarımızı doğru bilgilendirmek açısından aşağıdaki noktanın bir kez daha altını çizmekte fayda olacaktır.

Yukarıda saymış olduğumuz tercih sebepleri sadece Incognito tel ve braketler için değil tüm Lingual Tedavi çeşitleri için geçerlidir. Günümüzde bir pazarlama stratejisi olarak sanki incognito sistem ve Lingual Teknik birbirinden farklı iki tedavi şeklinde sunulmaya çalışılmakta, ve sanki Lingual Ortodonti de karşılaşılan belli sorunlar vardı ve yetersiz kalıyordu ancak sonrasında incognito bulundu ve her şey çözüldü şeklinde bir hava yaratılmaktadır. Söz konusu bu durum kesinlikle doğru değildir. Incognito tıpkı Ormco, Forastadent, GAC, ORG, Harmony vb. örneklerini çoğaltabileceğimiz Lingual Ortodonti de kullanılan bir braket çeşididir.

Diğer taraftan incognito diş telleri altın alaşımından üretildiklerinden dolayı dişlerin arka yüzeylerine uygulansalar dahi sarı renklerinden dolayı diğer lingual braket çeşitlerine göre daha fazla fark edilmektedirler. Bunun dışında üretilen incognito lingual braketlerde dişlerin çiğneme yüzeylerine gelen kısımlarda tırnak şeklinde çıkıntıların bulunması hastalarda çiğneme sıkıntılarına neden olabilmektedir. Yine bu braketlerde tutuculuk sadece yüzey pürüzlendirmesi ile sağlandığından tutuculuk zayıftır. Ancak sistemin en önemli dezavantajı üretimin yurtdışında olmasına bağlı olarak tedavi sırasında laboratuar desteğinde sıkıntılar yaşanabilmesi ve bunun da tedavi sürelerini uzatabilmesidir.