Hayatımızı sürdürmek için vücudumuzda kullandığımız en önemli organlardan biri ağız içi organlarımız ve elbette ki dişlerimizdir. Ağız içerisinde meydana gelebilecek veya daha öncesinde mevcut olan bir sıkıntıda sosyalleşmemiz, beslenmemiz ve hatta kendimizi ifade etmemiz zorlaşmaktadır. Söz konusu bu durum fonsiyonel olduğu kadar estetik olarak ta ciddi sıkıntılara sebep olmakta ve ileride yaşanabilecek ciddi sıkıntılara zemin hazırlayabilmektedir.

Ağız konforumuzu etkileyen unsurlardan biri olan çapraşık dişlerden kurtulmanın tek yolu ağızda istenmeyen bir görünüme neden olan ve uzun süre dişler üzerinde kalan tellerdi. Ortodontik tedavilerde kullanılan bu yöntem erişkin hastalarda ciddi estetik sıkıntılara sebep olduğundan dolayı özellikle iş dünyasında sürekli toplantılarda ya da göz önünde olan kişiler bu tedaviye mesafeli yaklaşıyor ya da erteliyordu. Görünmez diş teli tedavisinde dişlerdeki çapraşıklıkları düzeltmek için kullanılan ortodontik aygıtlar dişin ön kısmına değil arka yüzeylerine uygulanmaktadır.

Başkaları tarafından anlaşılması mümkün olmayan bu tedavi yöntemi sayesinde hastalarımız dış görünüşlerinden ödün vermeden ve tellerin olumsuz görüntüsü ile ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadan dişlerindeki düzelmeleri daha tedavi başından itibaren adım adım gözlemleyebilmektedir. Görünmez diş telleri sayesinde özellikle iş dünyasında, sanat ve cemiyet hayatında sürekli göz önünde olan, toplantılara katılan kişiler bir yandan düzgün dişlere sahip olurken diğer taraftan da tedavi sırasında özgürce gülümseyebiliyor ve hayatlarına estetik kaygılardan uzak bir şekilde devam edebilmektedir

Kelime anlamı olarak dişlerin arka yani dil tarafı anlamına gelen lingual ortodonti dişlere kuvvet uygulayan tellerin bağlandığı braketlerin dişlerin dudak tarafındaki ön yüzeyleri yerine, dil tarafındaki arka yüzeylerine yerleştirildiği tedavi yöntemidir. Halk arasında görünmeyen diş teli, gizli diş teli veya saklı tel olarak bilinen bu tedavi yaklaşımı özellikle tel tedavisi sırasında ortodontik aygıtların gözükmesini istemeyen estetik kaygılara sahip hasta grubu için idealdir.

Sadece gizli diş teli tedavisinin uygulandığı Türkiye’nin ilk ve tek kliniği olan Cem Caniklioğlu Lingual Ortodonti Kliniği’nde ağız diş sağlığında sıkıntılara sebep olabilecek çarpık dişlerin tedavisinde kişiye özel ürettiğimiz telleri dişlerin görünmeyen yüzünden yani arkasından uygulayarak kişiye tedaviye uyum kolaylığı sağlıyoruz. Böylece; uyumlu bir tedaviyle hem daha çabuk sonuca ulaşıyor hem de hastaya konforlu bir tedavi süreci yaşatıyoruz. Hastalarımızdan alınan ağız ölçülerine göre gizli diş telleri üretiminin yapıldığı kendi laboratuvarımızda hazırladığımız kişiye özel lingual teller sayesindei hastalarımızdaki rahatsızlık hissini minimuma indiriyoruz.

Dişlerin estetik görünümünü Görünmez Diş Telleri ile sağlayın

Kadınların güzel görünmesi için makyaj, giyim, diyet, estetik, saç ve cilt bakımı gibi detaylar önde gelmektedir. Yapılan araştırmalara göre bunların dışında ayrıca insanlarda ilk intibayı uyandıran ve fark yaratan bir faktör daha var ki, o da düzgün beyaz dişler ve güzel bir gülümsemedir. Kadınlar bembeyaz, inci gibi dişleri ve kocaman gülümseyen erkeklerden hoşlanıyor, buna karşılık erkekler ise diş telleriyle gülümseyen kadınları irite edici bulabiliyor.

Yakın zamana kadar çarpık dişlerin düzelmesinin tek yolu ağızda istenmeyen bir görünüme neden olan ve uzun süre diş üzerinde kalan tellerdi. Özellikle toplum içerisinde ön planda yer alan kişiler bu nedenden dolayı ortodontik tedaviye yanaşmıyor ya da erteliyordu. Bu teller zaman zaman partnerlerin öpüşmesine bile engel oluyordu. Saklı diş telleri ile yapılan tedavilerde dişin ön kısmına değil arka kısmına uygulanıyor. Böylece estetik açıdan hiç bir sorun yaşanmıyor ve teller ağızda kimsenin bilmediği bir sır olarak kalıyor.