Yaprak Diş gülüş estetiğinde sıklıkla kullanılan bir tedavi yöntemidir. Bu işlem sırasında diş yüzeyinden ortalama 0.5 mm. aşındırma yapılarak ince bir mine tabakası kaldırılır, daha sonra bu alana laboratuvarda hastanın isteği ve ihtiyacına göre hazırlanan ince diş kalıbı yapıştırılır

Yapıştırma işlemi özel yapıştırıcılar ile yapılır. Yaprak Dişler çok ince olmalarına rağmen yapıştırıldıktan sonra dişten ayrılmaları mümkün değildir. İleri derecede teknoloji kullanılarak üretildiğinden ışık geçirgenlikleri mükemmeldir, bu sebeple normal dişten ayırt edilemezler. Sararma yapmazlar.

Yaprak Diş uygulaması öncesinde basit bir ön model hazırlanarak hastaya tedavi sonrası oluşacak görünüm gösterilebilmelidir. Burada amaç hastanın tedaviden estetik anlamda tam olarak beklentisini anlayabilmektir. Bu işlem için hastanın ağız ölçümleri yapılır ve laboratuvarlar da bir örnek model hazırlanır.

Yaprak Diş Hangi Vakalarda Kullanılır?

• Renk, form bozukluğu gösteren veya kırık ve aşınmış dişlerde dişlerde
  • Kuron boylarının kısa olduğu dişlerde diş boyutlarının uzatılarak estetik bir gülüş isteyen hastalarda
  • Çapraşık dişlerin düzeltilmesinde (öncesinde kesinlikle ortodontik tedavi tavsiye edilmektedir)
  • Aralıklı olan dişlerde boşlukların kapatılmasında (öncesinde kesinlikle ortodontik tedavi tavsiye edilmektedir)

Yaprak Diş Avantajları?

• Işık geçirgenliğinin mükemmel olması sebebiyle gerçek dişten ayırt edilemez.
  • Ağız içerisinde tüketilen besinlere bağlı olarak renk değiştirmezler.
  • Hasta isteğine ve ihtiyacına uygun olarak İstenilen renk, boyut ve şekilde tasarlanabilir.
  • Özel bir yapıştırıcı ile dişe yapıştırıldığından dişten ayrılması mümkün değildir, uzun süre kullanılabilirler.

Yaprak Diş Dezavantajları?

• Hassasiyet ve yüksek bir teknoloji gerektiren bir uygulamadır.
  • Mükemmel bir hazırlık, iyi bir hekim tecrübesi ve çok kaliteli bir laboratuvar çalışması gerektirir.
  • Uygulama sırasında diş yüzeyinde aşındırma yapılacağından geri dönüşü olmayan bir işlemdir.

Yaprak Diş ve Lingual Ortodonti Uygulamaları

Yukarıda da açıklandığı üzere bazı erişkin hastalar çapraşık dişlerin tedavisinde veya dişler arasındaki boşlukların kapatılmasında ortodontik tedavi yerine halk arasında yaprak diş olarak bilinen lamine dişleri tercih etmektedirler. Son derece sakıncalı olan bu tercih sebebinin en önemli nedeni; hastaların uzun soluklu ortodontik tedavilerde tellerin vereceği estetik sıkıntıdan rahatsız olmalarıdır.

Lingual Ortodonti güzel bir gülümsemeye sahip olmak isteyen ancak görüntüden dolayı diş teli taktırmayıp Yaprak Diş gibi alternatiflere yönelen hastalar için ideal bir tedavidir. Lingual Tedavi de dişlerin arka yüzeylerine takılan teller herhangi bir iletişim halinde belli olmazlar. Lingual Teknik sayesinde hastalarımız kendi dişlerinde herhangi bir işlem yapılmasına gerek kalmadan estetik bir gülüşe sahip olurlar.

Sadece Lingual Ortodonti uygulamalarının yapıldığı kliniğimizde dişlerinde çapraşıklık veya aralıkları bulunan hastalarda yapılan Lingual Tedavi bazı vakalarda yaprak diş uygulamasına hiç gerek kalmadan gülüş estetiği sağlanabilmektedir. Renk, şekil gibi yapısal bozuklukların bulunduğu bir grup vakada ise ile yaprak diş uygulaması öncesinde Lingual Teknik ile dişler sıralanmakta veya aralıklar kapatılmak ta, sonrasında ise şekil bozuklukları için yaprak diş uygulamasına geçilmektedir. Bu şekilde dişlerde yapılacak olan kesim miktarı minimuma indirilmekte ve dişlerin sağlığı korunmaktadır.