ÇAPRAŞIK DİŞLER VE LİNGUAL ORTODONTİ

Diş sağlığında her geçen gün bir yeniliğe imza atılıyor. Son 20 yıl içerisinde erişkin hastalarda uygulanan gülüş estetiği ve estetik ortodonti alanında meydana gelen teknolojik gelişmeler ortodontistlere hastalarına başkaları tarafından fark edilmeyecek ve konuşma zorluğu oluşturmayacak şekilde tasarlanmış farklı tedavi yöntemleri sunmuştur. Artık günümüzde yetişkin hastalarda ortodontik tedavi denilince akla dişlerin arka yüzeylerine yerleştirilen Görünmez Diş Teli veya Görünmeyen Diş Teli gelmektedir. Lingual Tedavi den önce özellikle iş dünyasında sürekli toplantılarda ya da göz önünde olan kişiler bu nedenden dolayı tedaviye yanaşmıyor ya da erteliyordu.

Başkaları tarafından fark edilmesi imkânsız olan Lingual Teknik sayesinde estetik kaygıları yüksek hasta grupları dış görünüşlerinden ödün vermeden dişlerindeki düzelmeyi daha tedavi başından itibaren adım adım izleyebilmektedir. Kişiler böylece bir yandan düzgün dişlere sahip olurken diğer taraftan da tedavi sırasında özgürce gülümseyebilmekte, toplantılarını yapabilmekte ve hayatlarına kesintisiz olarak devam edebilmektedir.  Yani bir anlamda tedavi hastaya uyum sağlamaktadır.

Kelime anlamı olarak ‘’Lingual’’ dişlerin dil tarafı anlamına gelmektedir. Lingual Ortodonti de adından da anlaşılacağı üzere, dişlere kuvvet uygulayan tellerin bağlandığı braketlerin dişlerin dudak tarafındaki ön yüzeyleri yerine, dil tarafındaki arka yüzeylerine yerleştirildiği tekniktir. Bu yaklaşım özellikle ortodontik tedavi sırasında braketlerin görünmesini istemeyen estetik kaygılara sahip erişkin hastalar için idealdir.

Hayatımızı sürdürmek için vücudumuzda kullandığımız en önemli organlardan biri dişlerimizdir. Ağzımızın konforu bozulduğu zaman sosyalleşmemiz, beslenmemiz, kendimizi ifade etmemiz zorlaşır. Bu nedenle çapraşık diş tedavisinde kliniğimizde kişiye özel ürettiğimiz telleri dişlerin görünmeyen yüzünden yani arkasından uygulayarak kişiye tedaviye uyum kolaylığı sağlıyoruz. Böylece uyumlu bir tedavide hem daha çabuk sonuca ulaşıyor hem de hastaya konforlu bir tedavi süreci yaşatıyoruz. Hastalarımızdan alınan çene kalıplarına göre kliniğimiz bünyesinde bulunan Lingual Ortodonti laboratuvarında hazırladığımız kişiye özel diş telleri hastalarımızdaki rahatsızlık hissini minimuma indiriyor.

Konfor ağız ve diş tedavisinin vazgeçilmez bir unsuru. Örneğin labial yani dişin ön yüzeyinden uygulanan telleri taşıyan kişi önemli bir iş yemeği sırasında diş telleri arasında birikebilecek yiyecekler nedeniyle sürekli dişlerini temizleme gereği duyarak iş yemeği toplantısını bölebiliyor ve bu nedenle de hastalar hem psikolojik hem de fiziksel olarak rahatsız oluyorlar, hatta iş verimleri bile düşebiliyor.

Diğer taraftan Lingual Tedavi yi tercih eden hastalarımız psikolojik olarak çok rahat ediyorlar. Dişlerin ön yüzeyinden braket uyguladığımız hastalar tedavi süresini psikolojik olarak daha uzun hissediyorlar. Nedeni de bu tellerin görünmesi ve her zaman hayatlarının içinde olması. Oysa ki dişlerin arkasından uygulanan Lingual Ortodonti de hasta tedavi olduğunu bile hissetmiyor, hissettirmiyor”