Kelime anlamı olarak ‘’Lingual’’ dişlerin dil tarafı anlamına gelmektedir. Lingual Ortodonti de adından anlaşılacağı üzere, dişlere kuvvet uygulayan tellerin bağlandığı braketlerin, dişlerin dudak tarafındaki ön yüzeyleri yerine dil tarafındaki arka yüzeylerine yerleştirildiği tekniktir.

Her ortodontist tarafından yapılamayan ve uygulama için ilave bir eğitim gerektiren Lingual Ortodonti ile özellikle dijital ortamda kontrolsüz bir şekilde dolaşan yanlış bilgiler hastalarda kafa karışıklığına sebep olabilmektedir. Bu sebeple Lingual Teknik ile ilgili sıkça sorulan soruların cevaplanması uygun olacaktır

Lingual Teknik ile her türlü ortodontik bozukluk tedavi edilebilir mi?

Evet. Yeterli bilgi ve tecrübeye sahip Lingual Ortodonti ile ilgili gerekli eğitimi almış ortodontistler tarafından yapılacak Lingual Tedavi ile her türlü vaka tedavi edilebilir.

Lingual Tedavi de kullanılan teller ön tarafa yapıştırılan braketlere göre daha fazla rahatsız eder mi?

Lingual Ortodonti de kullanılan teller dil temasına bağlı olarak hastalara tedavi başında biraz daha fazla rahatsızlık verirler. Ancak söz konusu bu durum geçici olup hastalar 1. Ayın sonunda 2. Randevularına geldiklerinde tamamen geçmiş olur.

Lingual Ortodonti de adaptasyon süresi daha mı uzundur?

Dişlerin dış yüzeylerine yapıştırılan labial braketlere alışma süresi ortalama 1 hafta civarında iken Lingual Teknik te bu süre 2-4 haftayı bulabilmektedir.

Lingual Ortodonti sırasında konuşma etkilenir mi?

Lingual Teknik sırasında kullanılan braketlerin boyutlarının küçük olması tedavi sırasında konuşma ile ilgili oluşabilecek problemleri büyük ölçüde ortadan kaldırmıştır. Tedavi sırasında hiçbir dönemde konuşamamam gibi bir durum söz konusu değildir. Sadece bazı harfleri telaffuzunda sıkıntılar yaşanabilmekte, bu durumda ortalama 2-4 hafta arasında son bulmaktadır.

Lingual Tedavi de ağrı olur mu?

Tel ve braketlerin uygulanması ağrılı ve acı verici bir işlem değildir. Ancak diş hareketi sırasında kişinin ağrı eşiği ile değişmekle birlikte çok hafif ağrı olacak ve yaklaşık 2-4 içerisinde geçecektir. Ağrı için parasetamol türevi ilaçlar kullanılabilir. Yapılan çalışmalarda diş hareketini yavaşlattığı için aspirin türevi ağrı kesiciler tercih edilmez.

Lingual Ortodonti de tedavi süresi ne kadardır, daha mı uzundur?

Eğitimli ortodontistlerin yapacakları Lingual Teknik uygulamalarında tedavi süresi açısından dışarıdan uygulanan tellere göre bir fark yoktur. Lingual Ortodonti de tedavi süreleri vakaya göre değişmekle birlikte ortalama 12-30 ay arasında değişmektedir.

Lingual Tedavi de diş çekimi yapılır mı?

Evet. Lingual Ortodonti de tedavi amaçlı diş çekimi yapılmaktadır, ancak çekim yapılan vaka sayısı geleneksel tedavilere göre daha azdır. Çekim sonrasında meydana gelen çekim boşlukları kapatma işlemi sırasında kamufle edilerek estetik görüntü korunmuş olur. Tedavi sonunda çekim boşlukları tamamen kapanmaktadır.

Lingual Ortodonti de randevu aralıkları ne sıklıkta olmalıdır?

Lingual Teknik te randevu aralıkları ortalama 4-6 hafta arasındadır. Ancak kliniğimizde şehir ve ülke dışından gelen hastalarda bu süre 10 haftaya kadar çıkabilmektedir. Elbette ki randevu aralıklarının uzatıldığı durumlarda ağız içerisinde farklı teller kullanılmalı ve gerekli biyomekanik ayarlamalar yapılmalıdır.