Invisalign tedavisi yüksek teknoloji ile kişinin diş yapısına uygun ve özel olarak üretilen şeffaf plaklar ile yapılan ortodontik tedavi yöntemidir.

Invisalign tedavisi ile diş tellerine gerek kalmaksınız dişlerinizde bulunan çapraşıklıkları ve bozukluğu düzeltebilirsiniz.

Hastaların bu tedaviyi tercih etmelerindeki en büyük etken tedavi sırasında ağız içerisinde kullanılan şeffaf plakların başkaları tarafından çok fazla fark edilmemesidir.

Bu şekilde invisalign tedavisi sayesinde günlük hayatınızda bir eksiklik yaşamadan gülmeye devam edebiliyor ve çapraşık dişlerinize veda etmiş oluyorsunuz.

Buraya kadar söylenenler kulağa çok hoş gelse de dikkat edilmesi gereken çok öönemli bir konu var! Bu tedavi yöntemi tüm diş bozukluklarına kullanılamamaktadır sadece basit bozukluklar bu teknik ile başarılı bir şekilde tedavi edilebilmektedir ki buda tüm ortodontik vakaların %30 civarında bir bölümünü oluşturmaktadır.

Invisaling Tedavisi Süreçleri Nelerdir?

• Ortodontist tarafından yapılacak ilk muayene ile mevcut ortodontik bozukluğun bu tedavi ile düzeltilip düzeltilemeyeceğine karar verilir.
  • Sonrasında ağız ve diş ölçümleri yapılır. Bu ölçümler dijital ortamlara aktarılarak tedavi sonucunda diş yapınızın nasıl bir duruş sergileyeceği öngörülebilmektedir.
  • Hastadan alınan ölçümlere göre invisalign şeffaf plak üretimleri gerçekleştirilir. Bu işlem için ölçümler yurtdışında bulunan laboratuvara gönderilir.
  • Plakların yurtdışından gelince hastaya uygulanır, gerekli eğitimler verilir.
  • Ortalama 2-3 hafta içerisinde bir sonraki plağa geçiş sağlanır. Vakanın zorluğuna ve tedavi sürecinize bağlı olarak invisalign tedavisinde kullanılacak plak sayısı da değişiklik gösterebilmektedir.

Uygulama sonrasında plaklar dişlerde baskı oluşturacağından ağrı olabilir ancak 3-4 gün içerisinde içerisinde plaklara alışmaya başlayacaksınız.

Herkes Invisalign Yaptırabilir Mi?

Invisalign tedavisi hem yetişkinlerde hem de sürekli dişleri sürmüş çocuklarda kullanılabilmektedir.

Invisalign Tedavisinin Dezavantajları

Invisalign tedavisinin en önemli iki dezavantajı bu sistemin sadece tüm ortodontik bozuklukların yaklaşık olarak %30 unu teşkil eden basit vakalarda uygulanabilmesi ve çok iyi hasta iş birliği gerektirmesidir. Bu tedaviyi tercih edecek olan hastaların plaklarını yemekler dışında günde ortalama 20-22 saat civarında takmaları gerektiğini bilmeleri gerekmektedir.

Bu teknik ile ilgili yapılan reklam çalışmalarında invisalign plaklar ile her vakanın başarılı bir şekilde tedavi edildiği belirtilse de bu söylem gerçeği yansıtmamaktadır. Invisalign tedavisi ile tüm ortodontik bozuklukların sadece %25-30 u tam anlamıyla başarılı bir şekilde tedavi edilebilmektedir. Invisalign tedavisi sabit ortodontik tedavinin bir alternatifi değildir

Günümüzde her vakada hasta iş birliği gerektirmeden başarılı bir şekilde uygulanan, tam sonuç veren ve aynı zamanda hastaların ortodontik apareyler ile ilgili estetik kaygılarını ortadan kaldıran tek tedavi yöntemi Lingual Ortodonti dir.

Lingual Teknik invisalign tedavi yönteminin aksine kesin ve başarılı sonuçlar vermektedir. Ayrıca Lingual Tedavi hastalarda estetik açıdan bir kaygı yaratmadığından dolayı sıklıkla tercih edilmektedir.

Görünmez Diş Telleri Nedir?

Görünmez Diş Telleri dişlerin iç kısmına takılan ve çapraşık dişlerin tedavisinde kullanılan ortodontik tedavi yöntemidir. Görünmeyen Diş Telleri tüm vakalarda uygulanabildiği ve dişlerin iç kısmına takıldığından görünmemesi sebebiyle invisalign tedavisi yerine tercih edilen tedavi yöntemidir.