Genel Diş Hekimliği uygulamasında sıklıkla tercih edilen Zirkon Diş uygulaması doğal diş yapısına yakınlığı ve doku uyumu nedeni ile hastalar arasında da oldukça popülerdir.

Zirkon diş uygulamaları dayanıklı olmaları ve ışık geçirgenliğinin yüksek olması ve buna bağlı olarak doğal dişlerimizden ayırt edilememesi sebebiyle estetik uygulamalarda birçok tedaviden daha fazla tercih edilmektedir.

Zirkon Dişler metal desteksiz kaplama çeşidi olduğundan ışığı geçirir ve diş eti uyumu çok iyidir. Bu nedenle doğal görünümünün yanında dişeti kuron sınırında koyu bir renk görüntüsü oluşturmaz.

Zirkon Diş Kullanım Alanları?

• Beyazlatma ile sonuç alınamayan hastalarda ve ileri derece renkleşme bulunan kişilerde
  • Kırık, aşınmış ve kesim yapılmış dişlerde
  • Dolgu yapılamayacak kadar madde kaybı olan dişlerde,
  • Çapraşık ve eğri dişlerde (öncesinde mutlaka ortodontik tedavi tavsiye edilmektedir)

Zirkon Diş Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Zirkon diş doğallıktan ödün vermeyen protetik bir tedavi yaklaşımıdır.

• Saydam ve ışığı geçiren bir yapısı bulunduğundan doğal dişler gibi gözükmektedir.
  • Metal destek yapı içermediğinden alerjik reaksiyonlara sebep olmaz
  • Zirkon diş kullanılan porselen kaplamanın pürüzsüz yapısı sayesinde diş üzerinde çay, sigara, kahve kullanımına bağlı herhangi bir renk değişimi meydana gelmez.

Zirkon Dişin Dezavantajları Nelerdir?

Zirkon Dişler dokularla uyumlu ve zararsız bir materyaldir. Kanıtlanmış bir dezavantajı bulunmamaktadır. Bununla birlikte zaman içerisinde oluşan diş eti çekilmesi, kızarıklık, kanama veya ağrı gibi rahatsızlıklar Zirkon Diş ten değil tedaviyi uygulayan doktorun hatasından kaynaklanan problemlerdir. Doktor veya teknisyenden kaynaklı dokular zarar görmüş olabilir, buna bağlı ağızda koku oluşabilir. Sağlıksız ve yeterli kemik desteği olmayan dişlerde uygulanan Zirkon Dişler ilerleyen dönemlerde değişik sorunlar çıkartabilmektedir.

Zirkon Diş tedavisi düşünen hastaların öncelikle konu ile ilgili uzmanlaşmış bir protez uzmanı tarafından detaylı muayenesi gerekmektedir.

Zirkon diş uygulaması çok basit çapraşıklıkların düzeltilmesinde dahi kesinlikle kullanılmamalıdır. Bu uygulama Zirkon Diş ile yapılan yanlışların başında gelmektedir. Özellikle erişkin hastalar tellerin görüntüsünden kaynaklanan sıkıntılardan dolayı dişlerindeki çapraşıklıkları zirkon diş uygulaması ile düzeltme yoluna gitmektedirler. Böyle bir uygulamada dişler üzerinde gereğinden fazla miktarda kesim yapılmakta bu durumda orta ve uzun dönemde diş kaybı ile sonuçlanabilmektedir.

Erişkin hastalarda sıklıkla karşılaşılan bu durum Görünmez Diş Teli veya Görünmeyen Diş Teli olarak bilinen Lingual Ortodonti sayesinde günümüzde bir problem olmaktan çıkmıştır. Tel ve braketlerin dişlerin arka yüzeylerine uygulandığı Lingual Tedavi yönteminde uzun süren ortodontik tedaviler artık hastalar için bir kabus olmaktan çıkmıştır. Lingual Teknik sayesinde hastalarımız estetik kaygılardan uzak bir şekilde dişlerine herhangi bir zarar vermeden arzu ettikleri gülüşe kavuşabilmektedirler.

Lingual Ortodonti dışında kapanışı uygun ve çapraşıklığın sadece ön bölge dişlerinde olduğu vakalarda Lingual Sosyal Altı (LAS) adı verilen yöntemde lingual braket ve teller sadece çapraşık olan ön altı veya sekiz dişin arkasına uygulanarak tedaviler yine tamamen estetik şekilde yapılabilmektedir.

Günümüzde çok fazla reklamı yapılan şeffaf plak tedavisine göre daha etkil olan, daha fazla sayıda vakada başarılı bir şekilde uygulanan bu tedavi sayesinde birçok ortodontik bozukluk mükemmel bir şekilde tedavi edilmektedir. Lingual Tedavi veya bu tedavinin modifiye bir şekli olan LSA (Lingual Sosyal Altı) ortodontik tedavi sırasında hastaların estetik kaygılarını tamamen ortadan kaldırmaktadır.